Cea mai așteptată cale ferată din România, cu un pas mai aproape de finalizare. Va lega tot vestul țării
- Iulia Moraru
- 29 noiembrie 2022, 10:26
Construcția celei mai așteptate căi ferate din România este cu un pas mai aproape de final, după ce CFR Infrastructură a semnat încă un contract de 1,91 miliarde de lei, finanțat prin PNRR.
Este vorba despre calea ferată Caransebeș – Timișoara – Arad, iar contractul anunțat luni, de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, va moderniza lotul 2 Lugoj - Timișoara Est (54,13 km), câștigat de spaniolii de la FCC.
Construcția căii ferate din vestul țării, un proiect așteptat
Potrivit contractului, constructorul are la dispoziție 42 de luni pentru a finaliza proiectul, unde șase luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuție. Cea mai așteptată cale ferată, Caransebeș - Timișoara – Arad, are o lungime de 162,19 km.
„Astăzi am semnat un nou contract, în valoare de 1,91 miliarde lei, din cadrul programului de modernizare a tronsonului Caransebeș – Timișoara – Arad (162,19 km), finanțat prin PNRR, și anume Lotul 2 Lugoj – Timișoara Est, o secțiune care va fi proiectată inclusiv pentru dublarea liniei pe întreaga distanță de 54,13 km”, a declarat Ion Alexandru Simu, directorul general al CFR Infrastructură.
Acesta a mai adăugat că în acest moment există contracte în valoare totală de peste 5,5 miliarde lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare la standarde europene pe trei din cele patru loturi ale tronsonului, pe o distanță de 122,85 de km, de la Lugoj la Arad. El a făcut un apel la cei care au câștigat proiectul să își respecte termenele contractuale, astfel încât totul să fie dus la bun sfârșit așa cum s-a plănuit.
Este al patrulea contract de modernizare a căilor ferate, finanțat prin PNRR, pe care CFR Infrastructură îl semnează anul acesta (7,64 miliarde de lei, fără TVA), a subliniat șeful Transporturilor.
Spaniolii de la FCC au fost câștigătorii proiectului
Constructorul căii ferate va fi FCC Construction, iar printre obiectivele majore ale proiectului este modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea Lugoj- Timișoara Est (lotul 2), în lungime de 54,13 km. Pe 22 august, CFR Infrastructură a desemnat oferta câștigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare.
Pentru linia Caransebeș – Timișoara – Arad, au mai fost semnate contractele pentru lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj și pentru lotul 4 Ronaț Triaj – Arad, potrivit economica.net.