Magistrala Simeria. Când va fi gata calea ferată de mare viteză, o investiție de 1, 7 miliarde de euro

Magistrala Simeria. Când va fi gata calea ferată de mare viteză, o investiție de 1, 7 miliarde de euro Sursa: clubferoviar.ro

Lucrările au început acum patru ani și trebuie finalizate în 2023. În prezent sunt probleme pe mai multe șantiere, iar în unele zone lucrările au fost sistate. Investiția totală se ridică la 1,7 miliarde de lei.

Lucrările la cele patru tronsoane ale magistralei Simeria au început din 2018. Investiția prevede modernizarea a 141 de km de cale ferată care va permite ca trenurile să circule cu viteze de 160 km/oră. Investiția totală se ridică la 1,7 miliarde de euro.

Pe șantiere au fost înregistrate întârzieri în graficul lucrărilor, dar  termenul de finalizare a rămas același: finele anului 2023. În gara Simeria, lucrările au fost oprite trei luni după ce în zonă au fost descoperite mai multe proiectile neexplodate din perioada celui de al doilea Război Mondial.

La gara din Deva lucrările sunt și acum sistate după ce s-a descoperit că structura clădirii nu este sigură. Au fost însă finalizate lucrările la peroane și liniile de cale ferată. Probleme sunt și în zona Mintia, deoarece magistrala de cale ferată trece prin așezarea antică Micia, iar arheologii au reclamat că lucrările ar putea distruge o parte din sit.

Ne puteți urmări și pe Google News

Investiție importantă

Proiectul de modernizare a infrastructurii feroviare este finanţat prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020 din Fondul de Coeziune şi de la Bugetul de Stat, potrivit Ministerului Transporturilor.

Investiţia vizează modernizarea a 141 de kilometri de cale ferată, construcţia a nouă poduri feroviare peste Mureş, a unor tuneluri feroviare pe valea Mureşului şi construcția a 60 de kilometri de traseu complet nou de cale ferată, între Simeria şi Arad.

După finalizarea lucrărilor, trenurile de călători vor putea circula pe traseul Simeria - Arad cu o viteză de până la 160 de kilometri pe oră.

Stadiul lucrărilor

Potrivit CFR stadiul lucrărilor este diferit în funcție de tronson după cum urmează: Pe Subtronsonul Bârzava, în lungime de 42 de kilometri stadiul fizic al execuției lucrărilor a ajuns la 75%. Sectorul este construit de Asocierea Astaldi – FCC – Salcef – Thales.

Pe Subtronsonul Ilteu – Bârzava, în lungime de 36 de kilometri, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 79%. Acesta este construit de Asocierea Astaldi – FCC – Salcef – Thales.

Pe Subtronsonul Gurasada – Ilteu, în lungime de 22,4 kilometri, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 57%. Este construit de Aktor – Astaldi – Arcada Asocierea Railworks.

Pe Subtronsonul Simeria – Gurasada, în lungime de 40,8 kilometri, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 68%. Este construit de Asocierea FCC – Astaldi – Contratas y Ventas.

Magistrala din vestul României va fi integrată în Coridorul IV paneuropean, care are o lungime de 2.000 de kilometri și următorul traseu:  Nurnberg - Praga - Viena - Budapesta - Curtici - Simeria - Sighişoara - Braşov – Bucureşti – Constanţa. Ea va străbate România pe o distanţă de aproape 900 de kilometri, potrivit adevarul.ro.