România, legată de UE ”cu forța”! Prima cale ferată de mare viteză face legătura cu flancul estic al Europei

România, legată de UE ”cu forța”! Prima cale ferată de mare viteză face legătura cu flancul estic al EuropeiSursa foto: Arhiva EVZ

România a primit o oportunitate uriașă de la Uniunea Europeană. Țara noastră va face parte dintr-un nou coridor de cale ferată, care va acoperi tot flancul estic și va traversa de la nord la sud Europa. Proiectul are prioritate pentru România în ceea ce privește finanțarea, a anunțat Adina Vălean.

Miercuri, Adina Vălean, comisarul european în domeniul transporturilor, a făcut o serie de declarații legate de noul cordon de cale ferată de mare viteză proiectat de Uniunea Europeană. România a primit șansa să facă parte din acest proiect, iar oficialul susține că reprezintă o importanță strategică și militară, care va avea prioritate la finanțare.

Cordonul de cale ferată de mare viteză va acoperi tot flancul estic al Europei, traversând-o de la nord până la sud. În ceea ce privește teritoriul României, calea ferată va traversa mai bine de jumătate din țară.

"Pe teritoriul României, acest coridor merge de la Oradea, Arad, Timisoara, Drobeta, Craiova, Piteşti, Bucureşti, iar de la Bucureşti cu două conexiuni către Marea Neagră, Constanţa şi una către Giurgiu.

O noutate mai este şi includerea segmentului de rutier şi cale ferată: Piteşti, Craiova, Drobeta, în reţeaua esenţială de transport. Pentru prima dată, România apare pe harta Europei, în ceea ce priveşte linia de cale ferată de mare viteză, în cazul nostru, cu finalizare în 2040", a declarat Adina Vălean, comisarul european în domeniul transporturilor.

Politica UE cu privire la rețelele transeuropene de transport este denumită TEN-T și are ca obiectiv construirea unei rețele de transport eficiente, la nivelul întregii UE. Aceasta cuprinde căi ferate, căi navigabile interioare, rute de transport maritim pe distanțe scurte și drumuri legate de noduri urbane, porturi maritime, aeroporturi și terminale. Proiectul este un instrument-cheie pentru dezvoltarea unei infrastructuri de transport coerente și de înaltă calitate în întreaga UE. El oferă șansa reală ca rețeaua transeuropeană de transport să fie pregătită pentru viitor.

Proiectul va fi realizat în trei etape: rețeaua centrală până în 2030, rețeaua centrală extinsă până în 2040 și întreaga rețea globală până în 2040.

Conform documentului oficial oferit de TEN-T Revision, România va face parte din două coridoare: unul existent, Rin-Dunăre, care va fi consolidat, și un nou coridor, nord-sud, care va crea flancul estic al Europei.