Nicușor Dan anunță primul proiect major. Mizează pe 5 milioane de euro și prietenia cu Orban

Nicușor Dan anunță primul proiect major. Mizează pe 5 milioane de euro și prietenia cu Orban

CFR SA a reușit să obțină o finanțare uriașă. Banii vor fi utilizați pentru realizarea unui studiu de fezabilitate cu privire la un proiect în care este inclusă și modernizarea centurii feroviare București. Astfel, unul dintre cele mai mari vise ale lui Nicușor Dan devine realitate.

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat în repetate rânduri că vrea să introducă trenuri de pasageri pe inelul feroviar, în colaborare cu Ministerul Transporturilor. După cum a spus și Nicușor Dan, inițiativa este susținută și de ministrul Lucian Bode și de premierul Ludovic Orban.

CFR a obținut o finanțare de 4,2 milioane de euro

CFR SA şi Agenţia Executivă pentru Inovare şi Reţele (INEA) au semnat acordul de finanţare, în valoare de 4,2 milioane de euro, pentru a elabora un studiu de fezabilitate pentru modernizarea liniilor şi instalaţiilor din Complexul Feroviar Bucureşti, cu o lungime de 605,7 kilometri, potrivit unui comunicat al companiei feroviare.

Ne puteți urmări și pe Google News

Obiectivul implică realizarea studiului de fezabilitate, precum şi elaborarea documentaţiilor de aprobare a indicatorilor tehnico-economici, exproprieri, pregătirea caietelor de sarcini, a documentaţiei de achiziţie pentru lucrări de proiectare şi servicii de consultanţă.

Valoarea totală a proiectului este de 5 milioane de euro, din care 4,2 milioane de euro (85%) valoarea eligibilă acordată de Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectare a Europei - CEF Transport, iar 15% de la bugetul de stat.

Prima faza a proiectului care priveste centura Capitalei

Care sunt zonele de dezvoltare

Strategia CFR SA pentru modernizarea Complexului Feroviar Bucureşti cuprinde următoarele zone de analiză/dezvoltare: Complexul Feroviar Bucureşti Nord - 156,055 km, Inelul Feroviar Bucureşti - 316,323 km, precum şi conexiunile cu Inelul Feroviar Bucureşti - 133,348 km.

„Proiectul de modernizare a infrastructurii feroviare aferente Complexului Feroviar Bucureşti reprezintă o oportunitate pentru a regândi funcţiunile unui spaţiu dinamic, legat atât cu oraşul şi locuitorii săi, dar şi cu marile oraşe din ţară şi Europa şi a-l valoriza ca unul din cele mai importante noduri feroviare din regiunea de sud-est a Europei”, se arată în comunicat.

Obiectivul principal al lucrărilor de modernizare este creşterea atractivităţii/competitivităţii transportului feroviar, prin îmbunătăţirea calităţii serviciilor pentru călători şi pentru marfă, concomitent cu îmbunătăţirea siguranţei în exploatare.

Complexul Feroviar Bucureşti face legătura între ramura nordică a Coridorului Rin-Dunăre (Constanţa - Bucureşti - Braşov - Sighişoara - Simeria - Arad - Curtici - Lokoshaza), ramura sudică a Coridorului Rin-Dunăre (Arad - Craiova - Bucureşti) şi alte secţiuni ale reţelei centrale TEN-T (Bucureşti - Giurgiu, Bucureşti - Ploieşti - Focşani - Paşcani - Ungheni/Vadu Siret).

Durata de traversare a Centurii Feroviare a Bucureştiului se reduce drastic

O atenţie specială se va acorda Complexului Feroviar Bucureşti Nord care deserveşte cea mai mare parte a traficului feroviar actual. Restul infrastucturii feroviare din cadrul Complexului Feroviar Bucureşti va fi, de asemenea, analizată pentru a identifica cererea potenţială de trafic şi funcţionalităţile viitoare (noile servicii sub-urbane/peri-urbane de călători sau ca by-pass pentru traficul de marfă pe Inelul Feroviar Bucureşti etc.) pentru fiecare linie/staţie care face parte din Nodul Feroviar Bucureşti, precum şi strategia optimă de funcţionare şi exploatare a reţelei feroviare a Complexului Feroviar Bucureşti, atât pentru trenurile de pasageri, cât şi pentru cele de marfă.

Modernizarea infrastructurii feroviare şi implementarea unui Centru de Management al Traficului la nivelul Nodului Feroviar Bucureşti vor reduce considerabil durata de traversare a Centurii Feroviare a Bucureştiului de către trenurile de transport marfă, asigurând un timp de parcurs mult mai redus şi fără opriri, precum şi un volum de mărfuri crescut faţă de situaţia actuală.

Studiul de fezabilitate va identifica şi prezenta opţiunea investiţională optimă atât din punct de vedere tehnic, economic, cât şi operaţional pentru modernizarea liniilor şi instalaţiilor din Complexul Feroviar Bucureşti, ţinând cont de conformarea în relaţie cu standardele europene şi cerinţele tehnice de interoperabilitate la nivelul reţelei feroviare româneşti.