Aspectul cel mai important de care trebuie să ții cont este calitatea alimentelor. De asemenea, este important să fii echipată cu ustensilele potrivite, care îți vor permite să pregătești mese delicioase mai eficient și mai ușor. Nu în ultimul rând, ai nevoie să urmezi câteva sfaturi practice și să cunoști câteva reguli de baza pentru a găti sănătos, mențînând în același timp valoarea nutritivă și aromă alimentelor.

Importanța ustensilelor folosite

Multe rețete pot fi preparate foarte rapid dacă ai la dispoziție un robot de bucătărie multifuncțional. De la sosuri și aluaturi la risotto și cheesecake, preparatele tale vor fi gata mult mai repede. De asemenea, aparatele de gătit de tip multicooker sau slowcooker te ajută să gătești mâncarea fără să o supraveghezi și pot fi programate în avans.

Foarte importante sunt ustensilele pe care le folosești în bucătărie, care nu trebuie să fie numeroase, ci de calitate. De la cuțite folosite pentru tăierea fără efort a alimentelor până la tigăi și forme de copt, alege produse din materiale ecologice și durabile.

O altă soluție este să pregătești mesele în avans, poate la sfârșit de săptămâna. Nu ai nevoie decât de o bună planificare și de câteva ore pentru a pregăti meniul pentru săptămâna care urmează. Poți congela apoi mâncarea porționată sau o poți păstra în frigider, în funcție de termenul de valabilitate.

 Reguli de bază pentru o masă sănătoasă

Pentru a mânca sănătos, trebuie să cunoșți câteva reguli de baza. Mai simplu spus, o dietă echilibrată înseamnă să consumi produse din fiecare grup de alimente în fiecare zi: carne (sau proteine vegetale), fructe și legume, lactate și carbohidrați. Odată ce ti-ai însușit aceste elemente de baza, tot ceea ce trebuie să faci este să controlezi cantitățile de grăsimi, zahăr și sare, astfel încât mesele să fie cu adevărat sănătoase. Să mănânci produse locale și de sezon este, de asemenea, o idee excelență, pentru că ele îți permit să îți diversifici dietă, să descoperi noi arome, dar și să faci alegeri prietenoase pentru mediu.

Trucuri pentru mese sănătoase și rapide

Iaurturile și brânză de vaci pot deveni noii tăi aliați pentru pregătirea sosurilor, iar, dacă ele nu conțin deloc grăsimi, sunt și mai utile.
Tradiționalul foietaj ori aluatul cu mult unt pentru tarte pot fi înlocuite cu foi de ștrudel.
Sarea și brânzeturile precum parmezanul sau Gruyere folosite la condimentarea mâncărurilor  sunt interzise, în favoarea unei game mai largi de ierburi aromate, scrie retete.acasa.ro.

Folosește hârtia de copt în loc de unt pentru a preveni lipirea mâncărurilor de tavă, în cuptor.
De asemenea, folosește o cantitate mică de ulei la gătit în locul untului, iar inima ta îți va mulțumi.
Degreseaza carnea înainte de a o găți, pentru preparate mai lejere. Lasă oală cu supă sau tocăniță în frigider pentru a permite grăsimii să se adune la suprafață, de unde o poți îndepărta apoi foarte ușor.
Cele mai dietetice modalități de a găți sunt la cuptor sau la aburi.

Consumă multe legume, în schimb, tratează fructele că pe un deșert și evita să le mănânci imediat după o masă care a inclus produse din amidon. Servește-le mai degrabă la micul dejun sau că gustare.

Mănâncă lent pentru a putea fi conștientă de momentul în care se instalează senzația de sațietate.
Să mănânci sănătos nu este un lucru chiar atât de complicat. Investește în echipamentele potrivite, identifica grupele de alimente și combină-le în rețete ușoare, dar originale.