Un cunoscut expert britanic a întocmit o listă cu alimentele bogate în proteine, care ar putea ajuta la pierderea în greutate într-un mod sănătos.

Pentru rezultate durabile, nutriționistul sportiv Liam Agnew a explicat că este important să reducem la minimum pierderile musculare atunci când slăbim. El a explicat că arderea grăsimilor se poate face consumând alimente bogate în proteine.

„Pentru a pierde în greutate într-un mod durabil și sănătos, este important să vă asigurați că, în timpul unei cure de slăbire, este pierdută grăsimea corporală și nu masa musculară. Pentru a face acest lucru, este important să vă asigurați că primiți suficiente proteine”, a explicat Liam pentru express.co.uk.

Cel mai bun mod de a pierde în greutate este prin mâncare

Liam Agnew a adăugat că alimentele bogate în proteine pot stimula marginal metabolismul, ceea ce accelerează și pierderea de grăsime din organism.

Proteinele au un efect termic de hrănire (TEF) mai mare decât carbohidrații sau grăsimile. Asta înseamnă că ai nevoie de mai multe calorii pentru a arde proteinele decât dacă consumi carbohidrați și grăsimi. TEF joacă doar un rol minor în metabolism, totuși, fiecare mic lucru ajută atunci când vine vorba de atingerea obiectivelor de transformare a corpului mai devreme.

Există o mulțime de alimente bogate în proteine, indiferent de necesitățile dumneavoastră alimentare.  Cel mai bun mod de a pierde în greutate este prin mâncare și consumul unei game variate de surse de proteine. Cele mai bune surse de proteine din produsele animale sunt puiul, carnea de porc, peștele, carnea de vită, ouăle și produsele lactate. Cele mai bune surse de proteine pe bază de plante sunt fasolea, nucile, semințele și leguminoasele”,  a explicat Liam.

Cele mai bune alimente bogate în proteine la 100g

Piept de pui – 31g

Piept de curcan – 30g

Cotlet de porc – 30g

Macrou – 26g

Carne de vită maturată – 26g

Cotlet de miel – 26g

Sardine – 25g

Brânză Cheddar – 25g

Arahide – 24g

Ton – 24g

Somon – 22g

Migdale – 21g

Tofu – 16g

Semințe de chia – 16g

Ouă întregi – 12g

Soia – 11g

Albușuri de ou – 11g

Iaurt grecesc – 6g

Lapte degresat – 4g

Pe lângă mesele hrănitoare, pline de proteine, cei care vor să slăbească trebuie să se asigure că mănâncă cantitatea potrivită de calorii pentru corpul lor.

„Când cheltuiți mai multe calorii decât consumați, veți fi într-un bilanț energetic negativ sau cu un deficit caloric. Aceasta înseamnă că organismul trebuie să utilizeze energia stocată (grăsimi și carbohidrați) pentru a funcționa, ceea ce va duce la pierderea în greutate”, a mai explicat Liam Agnew.