Râsu-plansu’! Panicat că nu mai poate vorbi cu soția sa după ce Facebook a picat, un român a sunat direct la 112

Râsu-plansu’! Panicat că nu mai poate vorbi cu soția sa după ce Facebook a picat, un român a sunat direct la 112 Sursa: sts.ro

Blocarea la nivel mondial a serviciilor oferite de platformele Facebook, WhatsApp și Instagram l-a adus pe un bărbat din Caraș Severin în pragul disperării.

Îngrijorat că nu-și mai poate cpntacta soția prin Facebook Messenger de câteva ore, omul a telefonat la 112 în speranța că autoritățile îi vor putea rezolva „urgența".

Nu a primit amendă, ci un avertisment

Dispecerii n-au avut, însă, cum să-l ajute. Nu l-au amendat, dar i-au dat un avertisment. „Acesta a fost consiliat de către polițiștii Centrului Operațional și avertizat cu privire la utilizarea serviciului pentru apeluri de urgență 112”, mai scriu polițiștii. Ca urmare a acestui apel neobișnuit, autoritățile au decis să facă din nou apel la bunul simț al românilor. „Sunați la 112 doar când aveți o urgență sau dacă cineva se află într-o situație de urgență!”, a transmis Inspectoratul Județean de Poliție Caraș-Severin, în comunicatul în care au relatat cazul bărbatului. .

De-a lungul timpului, dispecerii s-au lovit și de alte nemulțumiri ciudate ale cetățenilor care au sunat la 112. Oamenii au apelat pentru a reclama probleme precum întreruperea energiei electrice, nemulțumiri legate de modul de servire în restaurante sau de zgomotul produs de aparatele de aer condiționat din magazine. De fiecare dată, oamenii au fost îndrumați să se adreseze instituțiilor competente, astfel de apeluri nereprezentând urgențe care să necesite acţiunea agenţiilor specializate de intervenţie.

Ne puteți urmări și pe Google News

În ce situații putem telefona la 112?

Polițiștii reamintesc că apelurile la 112 trebuie făcute numai în cazuri de urgenţă, care necesită intervenţia promptă a structurilor de poliţie pentru soluţionarea evenimentului. Mai mult, este important ca indiferent de situaţia în care vă aflaţi, să vă păstraţi controlul şi să răspundeţi la întrebările pe care vi le adresează operatorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale sau al dispeceratului de poliţie, pentru a scurta timpul de culegere a datelor necesare efectuării intervenţiei de către structura competentă. Este important, de asemenea, să comunicaţi cu exactitate timpul şi locul producerii evenimentului, numărul şi semnalmentele persoanelor implicate, numărul camerei/apartamentului, intersecţii, cartiere, străzi apropiate, obiective din zonă etc; Polițiștii fac apel la cetățeni să nu abuzeze de acest număr de telefon fără un motiv real. "Nu apelați numărul de urgență pentru a faceglume, farse, pentru a adresa injurii operatorilor, pentru a solicita diverse informații care nu fac obiectul unei intervenții de urgență (starea vremii, mersul trenurilor, ora exactă, date de contact ale autorităților sau probleme tehnice la diferite rețele de socializare, precum în cazul prezentat anterior). Nu sunați la 112 pentru probleme non-urgente! Apelurile non-urgente reprezintă acele situații în care nu este nevoie de intervenția imediată a echipajelor Ambulanței, Poliției, Pompierilor sau ale Jandarmeriei. Apelarea nejustificată a numărului 112 poate costa viața unei persoane aflate în pericol. În timp ce operatorul se ocupă de un apel non-urgent, pe linie poate aștepta o persoană care are într-adevăr nevoie de ajutor!", scrie digi24.ro.