Record de apeluri la numărul de urgență 112. Un vrâncean a apelat serviciul de urgenţă 112, în mod abuziv, de peste 400 de ori, în anul 2020. El nu a comunicat nimic, ci doar a adresat injurii și jigniri operatorilor cu care intra în vorbă. Informația apare în datele statistice ale STS și au fost prezentată cu prilejul Zilei Europene a numărului de urgență 112.

„Referitor la cel mai mare număr de apeluri non-urgente efectuate de aceeaşi persoană, un cetăţean din judeţul Vrancea a apelat serviciul de urgenţă în mod abuziv de 418 ori, în anul 2020, de cele mai multe ori fără a le comunica operatorilor 112 nicio informaţie sau adresându-le cuvinte jignitoare”, se arată într-un comunicat Serviciul de Telecomunicații Speciale.

Mai bine de jumătate dintre apeluri au fost urgențe

Mai bine de jumătate din apelurile efectuate la 112, în 2020, au reprezentat urgențe. De altfel, aceste cazuri s-au concretizat prin intervenția agențiilor specializate, Ambulanţă, ISU-SMURD, Poliţie, Jandarmerie, Salvamont. Procentul este cel mai ridicat, de la implementarea numărului unic 112 în România, din 2004.

„Numărul unic de urgenţă 112 este apelat tot mai responsabil, de la an la an. Cetățenii au sunat mai mult pentru a semnala urgenţe reale şi mai puţin pentru situaţii non-urgente”, se arată într-un comunicat al STS.

Astfel, în 2020, operatorii STS 112 au preluat 10.234.595 de apeluri. Numărul acestora este mai mic cu 1.067.286 faţă de anul precedent.

Din totalul de peste 10 milioane de apeluri, cele de urgență au reprezentat 56,71%. Diferența, de 43,29%, a fost dată, în principal, de apeluri efectuate din eroare, solicitări de informaţii despre noul coronavirus sau alte motive. Un mic procent a fost constituit din farse şi injurii.

Record de apeluri la numărul de urgență 112

Conform statisticilor STS, în 2020, 53% din apeluri au fost transferate către Ambulanţă, 22,99% către poliție și 19,32% către ISU-SMURD. Un procent mai mic de apeluri, 4,1% au fost repatizate către Jandarmerie, iar diferența de 0,59% către alte agenții.

Cele mai multe dintre apeluri au fost primite în jurul orei 24,00, iar cele mai puţine în jurul orei 03,00.

„În data de 2 noiembrie 2020, aceştia (operatorii STS – n.red.) au preluat cel mai mare număr de apeluri – 33.843, peste 63,71% dintre acestea reprezentând urgenţe (21.561 de apeluri)”, arată sursa citată.

În perioada februarie – decembrie 2020, la Serviciul de urgenţă 112 s-au primit 458.370 de apeluri pe problematica noului coronavirus.

Ziua Europeană a Numărului Unic de Urgenţă 112

Pe 11 februarie este marcată Ziua Europeană a Numărului Unic de Urgenţă 112, număr comun al celor 27 membri UE. Numărul este utilizat pentru a solicita intervenţiile agenţiilor specializate – Ambulanţă, Pompieri, Poliţie, Jandarmerie şi salvatori montani.

În România, Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă (SNUAU) a fost înfiinţat în urmă cu 17 ani şi este administrat de STS.