Mastercard a lansat Carbon Calculator, un instrument dedicat băncilor, conceput pentru a răspunde interesului în creștere al consumatorilor pentru mediul înconjurător, anunță un comunicat al companiei.

Aceasta a dezvoltat Mastercard Carbon Calculator împreună cu FinTech-ul suedez Doconomy. Instrumentul integrat în reţeaua globală Mastercard permite băncilor să adopte şi să personalizeze soluţii pentru consumatorii interesaţi de protejarea mediului înconjurător, care caută mai multe modalităţi de a fi informaţi cu privire la cheltuielile lor. Mai precis, facilitatea oferă acces la insight-uri şi date despre impactul carbonului, şi le permite oamenilor să contribuie în mod facil la protecţia mediului înconjurător.

“Această planetă este a tuturor, iar derularea unor acţiuni dedicate este o responsabilitate la nivel colectiv. Odată cu apariţia noului coronavirus, preocupările referitoare la mediul înconjurător au crescut exponenţial, ceea ce înseamnă că şi eforturile noastre trebuie să urmeze aceeaşi tendinţă”, a declarat Mark Barnett, preşedinte Mastercard Europe.

Clienții pot contribui la proiectele de regenerare a pădurilor

Practic Carbon Calculator le permite consumatorilor să primească o monitorizare a emisiilor de carbon generate de achiziţiile lor pe diferite categorii de cheltuieli. Calculele se bazează pe indicele Aland, putând fi completate cu echivalenţi uşor de înţeles (precum numărul necesar de copaci pentru absorbirea aceleiaşi cantităţi de CO2), precum şi cu sfaturi pentru o viaţă mai sustenabilă. Consumatorii au, de asemenea, opţiunea de a contribui la proiectele de regenerare a pădurilor din cadrul Priceless Planet Coalition, pentru a compensa propriile emisii de CO2 – fie prin donaţii, fie prin utilizarea programelor de loialitate oferite de băncile lor. Băncile pot integra cu uşurinţă Carbon Calculator în aplicaţiile lor pentru mobil.

Pandemia a crescut mult interesul europenilor pentru protecția mediului

Un nou studiu dedicat sustenabilităţii, comandat de Mastercard, dezvăluie o accentuare reală a interesului consumatorilor pentru mediul înconjurător, odată cu apariţia COVID-19. Peste două cincimi dintre europenii chestionaţi (48%) consideră că reducerea propriei amprente de carbon este mai importantă în prezent decât în perioada de dinaintea pandemiei.

Mai mult de jumătate dintre europeni (52%) au devenit mai conştienţi ca oricând de efectele pe care acţiunile lor le pot genera asupra mediului, Gen Z şi Millennials (58%) fiind cei mai preocupaţi de acest subiect. De asemenea, studiul a relevat că europenii şi-ar dori careducerea deşeurilor (39%), abordarea problemei poluării cu plastic din ambalaje şi produse (38%) şi reducerea poluării aerului şi a apei (35%), să fie în top 3 priorităţi pentru companii şi branduri, pe lângă combaterea pandemiei.