Volkswagen, în criză tot mai profundă. Consecințele guvernărilor Merkel și Scholz

Volkswagen, în criză tot mai profundă. Consecințele guvernărilor Merkel și ScholzSursa foto: Pixabay

Volkswagen se confruntă cu probleme financiare de anul trecut. După concedierile masive și reducerea activității, conducerea companiei a trecut la un nou plan prin care ar urma să fie reduse cheltuielile. Șefii vor încasa salarii mai mici în următoarele luni.

Volkswagen, un nou plan pentru reducerea cheltuielilor

Cei aflați în fruntea companiei vor accepta o reducere combinată a salariilor cu 300 de milioane de euro. Conform planului, măsura ar urma să fie aplicată până în 2030.

Gunnar Kilian, membru al consiliului pentru resurse umane al Volkswagen, a precizat că managerii vor fi nevoiți să se alinieze noilor reguli.

Tăieri salariale

Decizia vine la scurt timp după acordul semnat de reprezentanții Volkswagen şi sindicate. Potrivit acestuia, compania trebuie să reducă costurile semnificativ și să desființeze 35.000 de locuri de muncă până în 2030.

Mai mult, capacitatea fabricilor din Germania va fi redusă cu 734.000 de unităţi. Conform planului, cheltuielile companiei ar urma să fie reduse cu până 15 miliarde de euro pe an. Din această sumă, 1,5 miliarde vor fi economisiți din tăierile salariale.

Tot pentru a depăși momentul de criză, compania a anunțat că va renunța la programului de securitate a locului de muncă.  Acesta a fost activat în anul 1994 și a fost conceput pentru a veni în sprijinul angajaților.

Volkswagen

Volkswagen. Sursa foto: dreamstime.com

Toate măsurile aplicate în ultima perioadă au fost discutate inițial la nivelul Comitetului de întreprindere.

Volkswagen, în lupta cu problemele financiare 

„Situaţia este extrem de gravă şi nu poate fi depăşită prin simple măsuri de reducere a costului”, a transmis directorul mărcii, Thomas Schaefer, într-un comunicat de presă.

Oliver Blume, directorul general al Volkswagen Group, a vorbit despre despre problemele actuale ale companiei. El a invocat avansul noilor competitori din Europa şi diminuarea competitivităţii economiei germane. În opinia sa, acestea au pus presiune pe industria auto. Prin urmare, managerii vor fi nevoiți să accepte măsurile drastice.