Schimbări majore la contractele de muncă. Milioane de români, afectați de decizie!
- Nicolae Comănescu
- 14 aprilie 2021, 11:59
Modelul-cadru al contractului individual de muncă ar putea să fie modificat ar putea fi suspus unor modificări, conform unui proiect al celor de la Ministerul Muncii.
Modelul-cadru al contractului individual de muncă ar putea să fie modificat. După un proiect de ordin ce a fost pus în dezbatere, marți, de Ministerul Muncii și Protecției Sociale. Astfel, s-ar introduce noi obligații pentru angajatori. Aceștia vor avea sarcina, după modificarea modelului de CIM folosit în prezent, „să informeze angajatul cu privire la obligația de a adera la un fond de pensii administrat privat”.
Conform proiectului, această nouă obligație se va aplica doar în cazul persoanelor prevăzute la art. 30 din Legea 411/2004, adică a celor de până la 35 de ani. În esență, Legea 411/2004 stabilește, la articolul 30, că persoanele în vârsta de până la 35 de ani trebuie să adere la un fond de pensii administrat privat, în timp ce persoanele de până în 45 de ani pot opta pentru aderarea la un astfel de fond, nefiind, însă, obligate să facă asta, conform avocat.net.
Actualul model-cadru al CIM-ului arată astfel:
- să înmâneze salariatului un exemplar din contractul individual de muncă, anterior începerii activităţii; - să acorde salariatului toate drepturile ce decurg din contractele individuale de muncă, din contractul colectiv de muncă aplicabil şi din lege; - să asigure permanent condiţiile tehnice şi organizatorice avute în vedere la elaborarea normelor de muncă şi condiţiile corespunzătoare de muncă; - să informeze salariatul asupra condiţiilor de muncă şi asupra elementelor care privesc desfăşurarea relaţiilor de muncă; - să elibereze, la cerere, un document care să ateste calitatea de salariat a solicitantului, respectiv activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă, în meserie şi specialitate; - să asigure confidenţialitatea datelor cu caracter personal ale salariatului.
De partea cealaltă, în ceea ce-i privește pe salariați, ei au obligațiile:
- obligaţia de a realiza norma de muncă sau, după caz, de a îndeplini atribuţiile ce îi revin conform fișei postului; - obligaţia de a respecta disciplina muncii; - obligaţia de fidelitate faţă de angajator în executarea atribuţiilor de serviciu; - obligaţia de a respecta măsurile de securitate şi sănătate a muncii în unitate; - obligaţia de a respecta secretul de serviciu.