Românii, tot mai atenți la cheltuieli. Ce au făcut marile magazine
- Mădălina Sfrijan
- 6 aprilie 2024, 06:05
Cumpărătorii sunt tot mai atenți la cheltuieli, mai ales în ultimul an. Retailerii de pe piața locală au fost nevoiți să se adapteze situației. Astfel, aceștia vin cu prețuri pentru toate buzunarele în întâmpinarea clienților. Drept dovadă, rafturile din supermarketuri sunt pline de oferte prin care retailerii încearcă să îi determine pe români să cumpere mai mult.
Nouă strategie de vânzare în supermarketuri
Marile magazine aplică strategia de "cumperi mai mult, plătești mai puțin", în încercarea de a vinde mai mult. Astfel, prețul unor produse se stabilește în funcție de cantitatea cumpărată.
Proprietarii de supermarketuri s-au adaptat situației. Unul dintre primii retaileri care au apelat la această strategie este La Cocoș. Compania românească operează hipermarketuri cu prețuri mici și a ales să adapteze prețurile în funcție de cantitatea achiziționată.
Puterea de cumpărare a românilor, afectată de inflație
Multe dintre marile magazine au luat în calcul această strategie încă de la finalul pandemiei. După ce inflația a început să afecteze semnificativ puterea de cumpărare, modelul a fost preluat și de alți retaileri.
Totodată, această idee a fost preluată și de marile grupuri internaționale. Modelul cash&carry este, de altfel, folosit în majoritatea statelor europene.
Prețurile din supermarketuri, adaptate în funcție de cantitatea cumpărată
Auchan a adoptat această dtrategie în magazinele de tip hipermarket, pe care le-a transformat în 2023 în magazine de tip discount. De asemenea, Carrefour aplică aceeași strategie în hipermarketuri și supermarketuri.
Nu este singura metodă prin care marile magazine încearcă să crească vânzările. De altfel, multe strategii de marketing sunt aplicate în baza unor studii. De exemplu, produsele scumpe sunt așezate întotdeauna la nivelul ochilor, niciodată pe ultimele rafturi. De asemenea fructele și legumele sau florile sunt așezate la intrarea în marile magazine. În acest sens, retailerii mizează pe culorile vibrante și mirosul fructelor. Cei mai mulți dintre clienți nu ocolesc aceste standurile colorate.