Românii, afectați psihic de problemele aduse de pandemie. Sute de oameni au căutat consiliere psihologică

Românii, afectați psihic de problemele aduse de pandemie. Sute de oameni au căutat consiliere psihologică

Un call center care oferă consiliere psihologică a înregistrat peste 200 de apeluri la câteva zile de la lansare. Oamenii au discutat diverse probleme cu care se confruntă în ultima vreme.

Call centerul de sprijin psihologic 021.9081 a fost luat cu asalt de români în ultimele zile. 200 de apeluri s-au înregistrat din partea celor care aveau nevoie de consiliere. Anunțul a fost făcut de reprezentanții Ministerului Sănătății, pe contul de Facebook. Toți cei care au probleme psihologice și caută un sprijin sunt îndemnați să apeleze la acest call center.

Call center dedicat românilor care luptă cu depresia

„În doar câteva zile, aproape 200 de persoane au sunat la call center-ul de sprijin psihologic. Fie că se simțeau triști sau, aveau nevoie de un sfat sau treceau printr-un episod de anxietate, psihoterapeuții voluntari au fost alături de ei și le-au oferit ajutor.

Dacă ai nevoie să vorbești cu un psihoterapeut, poți suna de luni până sâmbătă între 12 și 20 la numărul de telefon cu tarif normal 021.9081. Dacă ai o persoană apropiată care este singură sau trece prin greutăți, recomandă-i linia de sprijin. Suntem aici ca să ajutăm!”, au scris cei de la Ministerul Sănătății pe rețeaua de socializare. Persoanele care se confruntă cu presiunea cauzată de problemele apărute din cauze pandemiei de coronavirus beneficiază, începând de marţi, de servicii gratuite de sprijin psihologic prin apelarea liniei telefonice cu tarif normal 021.9081.

Peste 40 de psihoterapeuți voluntari sunt implicați în proiect

Peste 40 de psihoterapeuţi voluntari sunt implicaţi în proiectul demarat şi coordonat de către Ministerul Sănătăţii în parteneriat cu Asociaţia de Psihoterapii Cognitive şi Comportamentale (APCCR), Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca şi Vodafone România. Psihoterapeuţii implicaţi în proiect preiau apelurile, de luni până sâmbătă, în intervalul orar 12,00 - 20,00, printr-o centrală virtuală - Cloud Voice, oferită gratuit de Vodafone România. Au mai transmis cei de la Ministerul Sănătății. „Tocmai am vorbit cu o doamnă pensionară, era speriată de pandemie și avea un nivel crescut de anxietate. La final se simțea mai bine și mi-a mulțumit”, spune un psihoterapeut voluntar la linia de sprijin psihologic pentru persoanele afectate de pandemie, se mai afirmă în postarea respectivă.

Ne puteți urmări și pe Google News