Stănescu a precizat că serviciul de call-center este parte a Centrului de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS), alături de Serviciul de mail-center şi un portal propriu.

„Prin call-center sunt preluate toate telefoanele pe care cetăţenii români le adresează misiunilor diplomatice. Concret, în momentul în care un cetăţean român sună la Ambasada României de la Roma sau de la Madrid, automat apelul telefonic e direcţionat către call-center şi este soluţionat de către operatorii noştri. (…) În situaţia în care operatorul din call-center nu reuşeşte să-i soluţioneze problema, el este direcţionat înapoi către misiune pentru a primi informaţii detaliate", a explicat Bogdan Stănescu, într-o conferinţă de presă, organizată la Centrul de Instruire pentru Personalul Consular al MAE.

Potrivit datelor MAE, de la înfiinţarea CCSCRS s-au primit 42.176 apeluri telefonice. Astfel, 30.443 dintre cei care au sunat au obţinut informaţiile pe care le-au solicitat de la robot, 8.565 dintre solicitări au fost soluţionate de operatori, iar 3.168 au renunţat.

De asemenea, prin intermediul poştei electrocenice, CCSCRS au fost soluţionate aproximativ 2.500 de solicitări prin e-mail.

„Este un număr foarte mare şi el denotă presiunea enormă la care este supusă reţeaua consulară. Prin intermediul acestor sisteme noi încercăm, pe de-o parte, să venim în sprijinul românilor, pe de altă parte să acoperim această presiune enormă asupra colegilor noştri", a mai spus Stănescu.

El a afirmat că la nivelul call-centerului se primesc în medie, zilnic, aproximativ 2.500 apeluri, iar acestea sunt preluate de 24 de operatori care lucrează, în ture, non-stop.

Directorul Departamentului Consular a vorbit și despre procesul de modernizare prin care trecut reţeaua consulară a României în ultimii ani.

„În perioada 2009-2014 au fost achiziţionate clădiri pentru oficiile consulare şi pentru Centrul de Pregătire Consulară: Consulatul general al României la Bălţi, Cahul, Secţia consulară a României la Tbilisi, Shanghai, Tunis. 37 de misiuni diplomatice au fost reamenajate conform standardelor Schengen. 70 de oficii consulare au fost dotate complet cu sisteme şi echipamente specifice. Valoarea totală a investiţiilor este de 53,7 milioane euro, dintre care 38 milioane euro fonduri externe nerambursabile şi 15,7 milioane contribuţia naţională de la bugetul de stat", a arătat Stănescu.

Te-ar putea interesa și: