Criza semiconductorilor persistă. Renault a demarat negocieri cu sindicatele pentru prelungirea suspendării parțiale a poducției. Această măsură va fi abordată până la finalul lunii septembrie și se va aplica doae pentru trei din cele patru uzine din Spania.

Industria auto a fost afectată serios de această criză a semiconductorilor. Potrivit celor din industria auto, aceste piese provit în cea mai mare parte din Asia.

În urmă cu o lună, Renault a decis să reducă parţial producţia la uzinele sale din Spania, ca răspuns la deficitul de cipuri, pe fondul aşteptărilor că livrările vor reveni la normal în a doua jumătate a anului. Renault deţine patru fabrici în Spania, care produc autovehicule şi componente mecanice, şi, care, conform companiei, reprezintă 1,5% din Produsul Intern Brut naţional şi asigură 5% din exporturi.

Perioadă neagră pentu Renault

În prezent, conducerea companiei propune sindicatelor noi opriri ale lucrului la uzinele de la Valencia şi Valladolid pentru o perioadă cuprinsă între 31 şi 39 de zile, a declarat marţi un purtător de cuvânt de la Renault, ca măsură preventivă în cazul în care criza de cipuri se va prelungi şi în trimestrul al treilea. Sursa citată a adăugat că noile opriri ar impune trimiterea a până la 9.000 de muncitori în şomaj tehnic. Numărul de zile efectiv în care producţia va fi suspendată va depinde de evoluţia livrărilor de cipuri.

Grupul Renault urmează să publice săptămâna viitoare rezultatele pentru primul trimestru al acestui an, ocazie cu care va publice şi noile sale previziuni revizuite de vânzări pentru anul 2021. Marţi, purtătorul de cuvânt a reiterat că în prezent Renault se aşteaptă să vândă cu 100.000 de autoturisme mai puţin din cauza deficitului de cipuri.

Anul trecut, Grupul Renault, proprietarul Dacia, a raportat pierderi record de opt milliarde de euro în condiţiile în care veniturile grupului au scăzut cu 21,7%, până la 43,474 miliarde de dolari, iar numărul de autovehicule vândute a scăzut cu 21,3% până la 2,95 milioane unităţi.