La un an de la primul lockdown global, UNICEF Germania a publicat un raport care confirmă că impactul pandemiei asupra copiilor, tinerilor şi familiilor a fost unul cu adevărat major.

Copiilor le lipsesc mișcarea, distracția și socializarea

După un an de pandemie, copiilor şi tinerilor le lipsesc multe dintre lucrurile care le conferă bunăstare. Din cauza închiderii şcolilor şi a restricţiilor privind viaţa personală, acestora le lipsesc în prezent exerciţiile fizice, distracţia şi interacţiunea cu colegii, a explicat Georg Graf Waldersee, preşedintele UNICEF Germania, citat marţi pe site-ul UNICEF Germania.

Potrivit oficialului, perioada îndelungată de izolare şi privarea de lucruri familiare îi pot face pe copii şi tineri să se închidă în ei, pentru că le lipseşte din ce în ce mai mult încrederea şi perspectiva. Pe de altă parte, problemele de la şcoală pot avea ca rezultat mai puţine oportunităţi de angajare pentru unii dintre ei. Preşedintele UNICEF Germania pledează pentru ca tinerii şi copiii să se poată folosi din nou de spaţiile publice, cu sprijin mai mare pentru copiii defavorizaţi.

O țară din 8 cheltuiește mai mult cu plata datoriilor decât pentru copii

La nivel mondial, aproximativ una din 8 ţări cheltuieşte mai mult cu plata datoriilor decât cu serviciile sociale, potrivit unui raport al Fondului Internaţional pentru Urgenţe ale Copiilor al Naţiunilor Unite (UNICEF) din 1 aprilie, care citează date dinaintea pandemiei de COVID-19. În acest context, agenţia ONU a făcut apel la prelungirea scutirii de la plata datoriei şi la restructurarea datoriilor, astfel încât ţările şi copiii lor să se poată redresa. Raportul a remarcat că răspunsul global la criza datoriilor este prea redus în comparaţie cu răspunsul fiscal adoptat în cazul COVID-19.

„Pandemia a provocat în domeniul educaţiei o catastrofă globală ce trebuie remediată urgent pentru ca generaţia COVID-19 să nu devină o generaţie pierdută. Totuşi, din cauza COVID-19 şi a presiunii datoriilor ce afectează aceste ţări, observăm deja o contractare a bugetelor educaţiei într-un moment în care ţările trebuie să investească în îmbunătăţirea şcolilor şi a sistemelor de învăţământ”, a declarat directorul executiv al UNICEF Henrietta Fore.

Citește și Raport UNICEF. Riscurile la care sunt supuși copiii vulnerabili în România, accentuate de pandemie