Paradox în Educația din România. Școala on-line este ineficientă, dar rezultatele la examene sunt bune. Ce urmează după pandemie

Paradox în Educația din România. Școala on-line este ineficientă, dar rezultatele la examene sunt bune. Ce urmează după pandemie sursa: arhivă EVZ

Școala on-line este lipsită de eficiență, a anunțat Sorin Cîmpeanu, care a explicat că profesorii nu sunt pregătiți pentru a se descurca în această situație.

Școala on-line este ineficientă. Concluzia a fost trasă chiar de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, care a explicat că România nu a fost pregătită pentru a face față acestei situații speciale create de pandemia de coronavirus. Scoala în mediul virutal a fost o soluție de compromis, dar profesorii nu au fost formați pentru a se descurca în acest caz, a explicat Cîmpeanu. Dar, rezultatele obținute la simularea probelor Evaluării Naționale arată altceva.

De ce este ineficientă școala făcută în mediul on-line

„Scoala on-line este ineficientă. Pentru asta ai nevoie de cadre didactice pregătite pentru a preda în acest mod. Sunt deja în formare 50.000 de profesori. Rezultatele nu vin astăzi sau mâine. O strategie se face pe o perioadă medie de timp sau pe una lungă”, a spus Sorin Cîmpeanu la Digi 24.

Paradoxal, rezultatele obținute de elevii de clasa a VIII-a, la simularea probelor Evaluării Naţionale au fost bune. 65,6% dintre ei au luat medii peste sau egale cu nota 5. 25 dintre elevii au avut media 10.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Au fost acuze că subiectele sunt mult prea dificile”

„S-a constatat că în cazul Evaluării Naționale au fost scoase în evidență calitățile elevilor care au reușit să se mobilizeze. În aproape toate județele rata de promovare a fost peste 50%, cu excepția județelor Vaslui și Timiș. Unde au fost rezultate slabe trebuie concentrare pe orele remediale. Nu au fost date subiecte ușoare, chiar au existat voci critici care au vorbit despre dificultatea subiectelor”, a mai afirmat ministrul Educației.

„Nu că a fost mai redus gradul de dificultate, dar cel puțin la matematică au fost acuze că subiectele au fost date cu răutate și au fost prognosticuri că nu elevii nu vor reuși să ia mai mult de 4. Au fost acuze că subiectele sunt mult prea dificile și că s-ar dori rezultate mult prea slabe. Scenariile au fost că Ministerul Educației ar dori rezultate mai slabe ca să renunțe la examenele naționale”, a mai spus Cîmpeanu.