Momentul care a schimbat internetul pentru totdeauna. Istoria bătăliei online

Momentul care a schimbat internetul pentru totdeauna. Istoria bătăliei onlineInternet. Sursa foto: Pixabay

Este greu de crezut că Google Search a fost lansat oficial pe 27 septembrie 1998. În istoria motoarelor de căutare, Google a stabilit standardul pentru inovație și excelență. Algoritmul lor de căutare în continuă schimbare continuă să satisfacă cererile tot mai mari ale utilizatorilor din întreaga lume. Totuși, puțină lumea știe că Yahoo! search a fost lansat mai devreme decât google.

O singură căutare pe Yahoo!, care costa 7,99 dolari, iar fiecare articol accesat era taxat cu 2 dolari.

Istoria căutării este fascinantă. Inițial, nimeni nu ar fi bănuit că Google va domina motoarele de căutare așa cum a făcut-o în ultimii ani.

Cu toate acestea, privind în urmă, este clar că Google a fost primul care a înțeles ce doreau cu adevărat clienții. Au fost primii care s-au concentrat pe furnizarea de rezultate de căutare relevante și exacte și au fost primii care au utilizat inteligența artificială pentru a-și îmbunătăți motorul de căutare.

Primele încercări

1990 - Primul motor de căutare este Archie. La un an după s-a inventat World Wide Web (WWW), primul motor de căutare a parcurs un index de fișiere descărcabile. Cu toate acestea, datele limitate făceau disponibile doar listele, nu și conținutul.

1991 - Tim Berners-Lee, inventatorul WWW, a creat o bibliotecă virtuală pentru a ajuta utilizatorii să găsească URL-uri pentru diferite site-uri. Serverele web ale CERN au găzduit biblioteca la începutul internetului.

1993- JumpStation a adus un nou salt cu căutarea sa liniară, care arăta titlul și antetul unei pagini în aceleași rezultate. Motorul de căutare clasifică rezultatele în ordinea în care au fost găsite.

Motorul de căutare Archie

Yahoo! Search, pe bani

1994 - David Filo și Jerry Yang creează Yahoo! Search. Site-ul a fost prima colecție de pagini web de pe internet. Acestea includ descrieri făcute de om pentru URL-uri. Proprietarii de site-uri pot adăuga gratuit site-uri informaționale, dar site-urile comerciale trebuie să plătească 300 $/an.

Utilizatorii putea opta pentru o singură căutare, care costa 7,99 dolari. Fiecare articol accesat era taxat cu 2 dolari.

1996 - Larry Page și Sergey Brin au creat predecesorul Google BackRub. Ideea inițială a folosit backlink-urile pentru a ajuta la clasificarea site-urilor web pentru o căutare mai bună.

Backlink-urile vă arată cum un site web care se leagă de un alt site contează ca un vot. Această idee este baza autorității unui site web.

Algoritmul actual se bazează în continuare pe același concept inițial. Acesta a avansat enorm în ultimii 20 de ani, dar backlinking-ul încă afectează clasamentul.

AskJeeves - Primul motor de căutare în care se încerca ca editorii umani să răspundă la interogările de căutare. Site-ul a devenit o pradă ușoară pentru spam.

Motorul de căutare Google

Google intră pe piață

1998 - Lansarea oficială a Google.

2002 - Yahoo! achiziționează alte motoare de căutare pentru a găsi rezultatele căutărilor clienților în mod organic. Anterior, aceștia externalizau serviciul către furnizori terți.

2004- Microsoft lansează noul său motor de căutare MSN.

2007 - Google a creat „Universal Search”. În locul celor 10 liste tradiționale, au fost adăugate funcții pentru știri, video, imagini, local și alte verticale.

2008 - Lansarea „Google Suggest” oferă dropdown-uri de subiecte sugerate.

2010 - Google și-a îmbunătățit sistemul de indexare web pentru a spori cu 50% rezultatele noi ale căutărilor. Actualizarea se numește Caffeine.

Google Instant afișează rezultate de căutare în timp real pentru utilizatori în momentul în care aceștia introduc o interogare.

2011- Pentru a crea un internet mai structurat, Google, Yahoo! și Microsoft (Bing) au creat Schema.org.

2014- Yahoo! devine motorul de căutare implicit din SUA pentru Mozilla Firefox.

2022 - Google a introdus actualizarea Page Experience, un factor de clasificare care ia în considerare metricile Core Web Vitals. De asemenea, Google a lansat Google Topics, o nouă funcție care permite utilizatorilor să caute informații pe teme specifice.