Ministerul Mediului lansează un nou program privind casarea autovehiculelor uzate. Ce condiții trebuie îndeplinite
- Antonia Hendrik
- 31 august 2022, 22:15
Ghidul de finanțare, care a apărut deja în Monitorul Oficial, vine cu noutăți pentru românii care doresc să scape de mașinile mai vechi de 15 ani. Aceștia pot primi de la primăria de care aparțin 3.000 de lei pentru casarea automobilului.
Persoanele care aplică programul nu vor fi obligate să folosească banii pentru a cumpăra o mașină nouă. Mai mult, primăriile vor putea crea conturi de utilizator, începând cu data 23 septembrie 2022, pentru înscrierea în Programul privind casarea autovehiculelor uzate, a anunţat, marţi, AFM.
Începând de vineri, 23 septembrie 2022, solicitanții unități administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, oraș sau municipiu și subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului București își vor putea crea conturi de utilizator pentru înscrierea în cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate.
Lansarea Programului privind casarea autovehiculelor uzate
Conturile create și utilizate pentru înscrierea în cadrul Programului Iluminat public, Programului Stații de reîncărcare pentru vehicule electrice în localități, Programului Eficiență energetică în clădirile publice, Programului Rabla Clasic și a Programului Rabla Plus rămân valabile și pot fi accesate pentru depunerea cererilor de finanțare pentru Programul privind casarea autovehiculelor uzate.
Ulterior, în perioada 30 septembrie 2022, ora 10:00 – 25 noiembrie 2022, ora 14:00 sau până la epuizarea bugetului alocat sesiunii de finanțare, solicitanții vor depune cererile de finanțare, împreună cu documentația aferentă, în aplicația informatică prin intermediul conturilor de utilizator create.
Este foarte important ca persoana fizică care dorește să se înscrie în program:
- să verifice dacă UAT-ul pe rază căruia își are domiciliul participă în cadrul acestui program; - să caseze și să radieze autovehiculul uzat numai după ce se asigură că primăria localității pe raza căreia își are domiciliul participă în program.
În cadrul unei sesiuni de înscriere, un solicitant poate obţine finanţare pentru cel mult:
-100 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie ≤ 1.000 de locuitori; -500 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 1.001 şi 5.000 de locuitori; -1.000 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 5.001 şi 10.000 de locuitori; -5.000 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 10.001 şi 50.000 de locuitori; -20.000 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 50.001 şi 200.000 de locuitori; -50.000 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie ≥ 200.001 de locuitori.
Condițiile pe care trebuie să le îndeplinească o persoană
Condițiile pe care va trebui să le îndeplinească o persoană ce va dori să obțină stimulentul pentru casarea unei mașini în cadrul programului Rabla Local sunt:
-să aibă domiciliul sau reședința în România, pe raza primăriei la care face solicitarea; -să dețină un autovehicul uzat înmatriculat pe numele său de cel puțin cinci ani și să fie în evidențele fiscale ale primăriei respective; -să nu aibă restanțe la plata taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor către bugetul de stat și cel local; -să nu folosească aceeași mașină pentru a obține diverse alte finanțări, inclusiv prin Rabla Clasic sau Rabla Plus; -să nu aibă condamnări definitive pentru infracţiuni împotriva mediului.
În cadrul unei sesiuni de înscriere, unui solicitant i se poate aproba o singură cerere de finanţare, prima transmisă la AFM care este selectată pentru finanţare.
În cadrul acestui program, în schimbul casării unui autovehicul mai vechi de 15 ani, persoana fizică primește un stimulent în valoare de 3.000 lei, jumătate din sumă fiind suportată de AFM și jumătate din bugetul local.
”Începând din 23 septembrie 2022, UAT-urile care doresc să participe în program își vor crea conturi de utilizator. Dacă au deja conturi în aplicație, le vor utiliza pe acelea. Apoi, din data de 30 septembrie 2022, ora 10:00, vor depune cererile de finanțare în aplicație. Persoanele fizice interesate trebuie să verifice dacă UAT-urile pe raza cărora domiciliază participă în program și să nu caseze autovehiculul înainte, deoarece în program se încadrează doar autovehiculele casate și radiate după lansarea sesiunii de înscriere.”, a precizat preşedintele AFM, Laurențiu-Adrian Neculescu.