La ce să fim atenți când verificăm o mașină second-hand. Semnele unei fraude
- Georgiana Dragomir
- 10 martie 2024, 08:01
Manipularea kilometrajului unei mașini este o practică frauduloasă utilizată de unii vânzător, pentru a cere mai mulți bani pentru un vehicul care, de fapt, a parcurs o distanță mult mai mare decât cea declarată în acte.
Șoferii pot fi victimele fraudelor, atunci când cumpără o mașină second-hand. Specialiștii spun, însă, că sunt câteva detalii la care trebuie să fim atenți. Astfel, primul lucru pe care un cumpărător trebuie sî-l facă înainte de a cumpăra o mașină, fie nouă, fie la mâna a doua, este testerul. Gradul de uzură poate fi verificat în timpul unei testări, iar eventualele neconcordanțe din oferta de vânzare se pot lămuri înainte de cumpărare.
Metodele prin care poți verifica o mașină înainte de a o cumpăra. Semnele unei înșelăciuni
Una dintre cele mai mari temeri ale șoferilor, atunci când vine vorba despre achiziționarea unei mașini este să plătească mai mult pentru ceva uzat. Mai exact, numărul kilometrilor parcurși să fie mai mare decât cel comunicat cumpărătorului.
Verificarea principalelor elemente din interiorul mașinii, cum ar fi uzura volanului, a schimbătorului de viteze, a pedalelor sau a scaunului șoferului, sunt primele lucruri pe care le pot face șoferii înainte de a cumpăra o mașină, precizează realizatorul emisiunii „Mașina potrivită”, Dan Barbu, conform antena.3.ro.
Cea mai sigură metodă pentru a verifica kilometrajul unei verificări, este utilizarea unui tester specializat, deoarece fiecare mașină înregistrează datele de deplasare și tipul testerului folosit.
La ce să fim atenți când verificăm o mașină second-hand. Semnele unei fraude
Specialiștii în revizia auto recomandă să ținem cont de următoarele aspecte, înainte de a cumpăra o mașină second-hand.
-verificați atent fiecare anvelopă. Ai grijă ca uzura să fie uniformă, iar marca și modelul să fie identice. O uzură neuniformă poate indica probleme cu articulațiile mașinii.
-căutați urmele de lovituri de pe jante, mai ales dacă acestea sunt de aluminiu. Loviturile care au provocat daune pronunțate nu se pot mereu remedia. De asemenea, zgârieturile vor strica aspectul mașinii.
verificați dacă există scurgeri sub mașină, atât cu motorul oprit, cât și cu el pornit.
-analizați cu grijă panourile de caroserie, individual, pentru a depista reparațiile sau zonele revopsite.
-Închideți și deschide toate ușile, precum și hayonul. Este important ca acestea să poată fi manevrate cu ușurință, fără zgomote parazitare.
-verificați dacă toate ușile se încuie din afară și de la interior;
-acționați pe rând toate luminile exterioare și verifică atent dacă funcționează.
-deschideți capota cu motorul pornit și ascultă cu atenție, ca să poți identifica sunetele suspecte.
-verificați partea inferioară a ușilor și balamalele de rugină. Aceste zone sunt cele mai predispuse apariției ruginii.
-ridicați puțin capitonajul din portbagaj și verifică dacă există rugină.
-verificați fiecare buton și fiecare sistem de la interior pentru a funcționa corect.