Deşi mandarinele sunt recomandate în curele de slabire datorită conţinutului de fibre creând senzaţia de saţietate si având puţine calorii. Şi totuşi, pentru anumite persoane, aceste fructe nu recomandate.

Nutriționista Olga Grigorian, a tras un semnal de alarmă cu privire la cine ar trebui să limiteze consumul de mandarine în timpul sărbătorilor și cine ar trebui în general să renunțe la ele.

Medicul a explicat că abuzul de mandarine poate avea un impact negativ asupra tenului, deoarece dintre toate citricele acestea conțin cea mai mare cantitate de fructoză.

Mandarinele trebuie consumate cu moderaţie

„Persoanele care doresc să piardă în greutate și cei care suferă de obezitate, diabet zaharat, ar trebui să monitorizeze doza acestor fructe. Sunt permise două mandarine pe zi, nu mai mult”, a spus Olga Grigorian.

Nutriționista a subliniat, de asemenea, că alergicii din cauza acestor fructe pot prezenta urticarie, rinită alergică sau chiar sufocare, din acest motiv aceste persoane ar trebui să fie deosebit de atente la prezența mandarinelor pe masa de sărbătoare.

Mai mult, nutriţionista a adăugat că, în perioada înrăutățirii bolilor gastro-intestinale, de asemenea trebuie limitat consumul citricelor, chiar şi la copii.

 De asemena nutriționistul și gastroenterologul Ksenia Selezneva i-a îndemnat pe oameni să nu mănânce prea multe mandarine. Specialistul a subliniat că consumul excesiv de fructe duce la intoleranță, dar pentru toți oamenii sănătoși, o cantitate mică din acest produs în dietă nu va face niciun rău.

„Dacă mâncați două sau trei mandarine și în alte zile adăugați alte fructe – mere, banane, pere, atunci reducem riscurile de reacții nedorite la minimum”, a spus expertul. O duzină de mandarine, potrivit ei, chiar și pentru un corp sănătos vor fi „prea multe” și pot duce la consecințe nedorite.

Situația este similară cu un alt fruct obișnuit la masa festivă de Anul Nou – ananasul. Dacă este consumat moderat de persoanele fără alergii, acest fruct va fi foarte util, deoarece, datorită enzimelor pe care le conține, promovează o mai bună asimilare a alimentelor, a subliniat Selezneva. De asemenea, medicii recomandă includerea creveților în meniul de Anul Nou, acesta este un produs bogat în proteine, relatează noi.md.