Evenimentul Zilei > Social > Greșeala din salata de roșii și castraveți! Poate fi un real pericol pentru sănătate. „Știu mulți oameni care se îngrașă”
Greșeala din salata de roșii și castraveți! Poate fi un real pericol pentru sănătate. „Știu mulți oameni care se îngrașă”

Greșeala din salata de roșii și castraveți! Poate fi un real pericol pentru sănătate. „Știu mulți oameni care se îngrașă”

Salata de roșii și castraveți este un deliciu pentru multe persoane, dar aceasta se poate transforma foarte ușor într-o bombă calorică și îți poate afecta sănătatea. Dr Alin Popescu, medic primar în medicină sportivă, a explicat greșeala pe care o fac oamenii la masă.

Salata de roșii și castraveți este foarte consumată de oameni la un grătar, într-o zi de vară sau la dietă. Cu toate astea, dr Alin Popescu, medic primar în medicină sportivă, a declarat că această rețetă poate fi nocivă pentru sănătate.

Nutriționiștii au mărturisit că salata poate fi periculoasă din cauza castraveților care sunt alimente alcaline sau a roşiilor care sunt produse acidifiante.

Combinația respectivă schimbă PH-ul din stomacul nostru, vine cu probleme digestive și creează gaze în instestine. Experții în sănătate au mai dezvăluit că multe salate sunt bombe calorice și că mulți oameni nu se gândesc când amestecă ingredientele.

Combinația de salată care îngrașă

„Știu mulți oameni care se îngrașă din cauza salatelor. Salatele cu ouă, grăsimi, prea mult ulei, cu șuncă sau chiar salatele de fructe cu frișcă sau alte toppinguri nu sunt chiar „prietenoase” cu silueta. În plus, degeaba mănânci pește la grătar sau salată, dacă mănânci la 1 noaptea”, a spus Dr. Alin Popescu, medic primar în medicină sportivă, potrivit doctorulzilei.ro.

sursa: arhivă EVZ

„Poți mânca la prânz cam orice: paste, măr copt, pește, pizza, pentru că o felie de pizza o dată pe săptămână sau o clătită cu gem n-a omorât pe nimeni. Nu trebuie să fim fixiști și să ne abținem de la alimentele care ne plac și cel mai bine e să ne facem poftele la prânz, nu la cină”, a completat specialistul medical.

O rețetă ideală

Cu toate astea, specialiștii au dezvăluit care sunt rețetele care nu îngrașă. Una dintre acestea este salata grecească.

Ingredientele de care ai nevoie:

castraveți tăiați felii
roșii (roșiile cherry eliberează mai puțină apă în salată decât roșiile tăiate felii)
ardei gras verde
ceapă roșie tăiată subțire
măsline
brânză feta

Este indicat să alegi măslinele kalamata, denumite după orașul cu același nume din sudul Peloponezului. Ele sunt sărate și sunt ideale în combinația cu legume crocante sau brânza feta cremoasă.

A venit momentul să o prepari! Se taie legumele și se feliază brânza feta în cubulețe. Pune în bol măslinele kalamata fără sâmburi și taie roșiile cherry în jumătate.

Specialiștii spun că poți să adaugi și frunze de mentă tocată sau piept de pui.

În cazul în care vrei și un dressing sănătos, tot ce trebuie să faci este să adaugi două linguri de oțet de vin, sucul de la o jumătate de lămâie, o lingură oregano uscat, sare, piper negru proaspăt măcinat și un sfert de cană ulei de măsline extravirgin.

Se amestecă toate între ele și salata ta este gata.