Noul manager de la CFR Călători trebuie să conceapă un plan pentru restructurarea companiei, care înregistrează mari pierderi. Despre această situație a vorbit Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor. CFR Călători și-a accentuat minusul financiar în ultimul an, din cauza pandemiei de coronavirus. Altfel, urmează să primească suma de 160 de milioane de lei la rectificarea bugetară.

Sunt pierderi mari la CFR Călători, Cătălin Drulă anunță concedieri

„La CFR Călători nu pot să spun câţi oameni vor pleca acasă, pentru că foarte recent am numit un nou manager din privat, de la un operator feroviar. El are ca sarcină, împreună cu Consiliul de Administraţie, ca până la sfârşitul acestei luni, până la sfârşitul lunii mai, să vină cu planul de restructurare al acestei companii.

Din nou, CFR Călători, la fel ca şi celelalte companii de stat care depind de pasageri, a avut pierderi foarte mari şi din cauza pandemiei. Şi aici ne-am adresat şi cu un memorandum de ajutor Covid – sunt aceleaşi ajutoare pe care le-au primit companiile din domeniul transporturi – vrem să luăm 160 de milioane de lei care să compenseze aceste pierderi”, a declarat Cătălin Drulă la Antena 3.

„E, din nefericire, parte din procesul de eficientizare a acestei companii”

Vor fi concedieri în masă de la CFR Călători, în lunile viitoare. Se va renunța la aproximativ 1.400 de salariați. „E, din nefericire, parte din procesul de eficientizare a acestei companii.

Aşa este planul de restructurare în momentul de faţă, discutat şi cu sindicatele. CFR Marfă are o datorie uriaşă, pentru că a existat o decizie ca urmare a unei investigaţii începute acum câţiva ani de Comisia Europeană, de returnare a ceea ce ei au considerat un ajutor de stat şi atunci ei au de dat 3,8 miliarde de lei – a venit decizia anul trecut, în februarie 2020, deci acum mai bine de un an”, a mai spus ministrul Transporturilor, care a mai precizat.

„Deja avem primul buget previzionat pe profit. Ei au fost permanent pe pierdere”

„Noi am făcut un plan prin care să arătăm Comisiei că returnăm acest ajutor de stat, dar să continue să existe un operator de stat de marfă cu o cotă de piaţă mai mică decât are CFR Marfă acum, dar cu contracte profitabile. Deja avem primul buget previzionat pe profit. Ei au fost permanent pe pierdere.

Dacă ne uităm şi la dimensiunea unui operator feroviar din zona privată – sunt destul de mulţi – CFR Marfă avea foarte mulţi angajaţi. Problema este că nu ai de unde să le plăteşti salariile. Toată lumea ar vrea să fie mulţi angajaţi, să creezi locuri de muncă e un lucru bun.”