Potrivit lui Nicolas Peter, director financiar al BMW, ruptura Marii Britanii de blocul comunitar, fără un acord comercial, i-ar putea costa pe furnizorii şi pe producătorii auto până la 11 miliarde de euro.

În condițiile în care BMW a cheltuit, numai anul acesta, peste zece milioane de euro, pentru a se pregăti pentru Brexit, Nicolas Peter a precizat: „Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) estimează că ar putea costa furnizorii şi producătorii auto între 10 şi 11 miliarde de euro. Avem nevoie de un acord comercial post-Brexit. Şi, chiar şi atunci, trebuie să fie unitar. Avem un sistem de fabricaţie «just-in-time» (exact la timp), astfel încât procesarea administrativă în vămi trebuie să fie eficientă”.

Directorul financiar al colosului german a adăugat că, în plus,  Marea Britanie ar trebui să continue să ţină pasul cu cerinţele blocului comunitar privind emisiile motoarelor, astfel încât producătorii auto să poată oferi aceleaşi maşini în toate pieţe europene.

Cererea tot mai mare și cu pondere a vehiculelor electrice și hibride a ajutat BMW să rămână lider în cazul ţintelor prevăzute pentru acest asn în ceea ce privește reducerea a emisiilor poluante.

Japonezii vor cere despăgubiri

De altfel, în cazul lipsei unui acord commercial Londra-UE, post Brexit, și mari producători japonezi precum Toyota Motor şi Nissan Motor au indicat că vor cere despăgubiri de la autoritățile britanicevor cere autorităţilor de la Londra să îi despăgubească, potrivit unui articol publicat luni în cotidianul financiar Nikkei, pe baza unor surse apropiate dosarului.

Nikkei nu a citat aceste surse dar informează că giganții auto niponi se aşteaptă ca despăgubirile primite din partea autorităţilor britanice să acopere taxele vamale suplimentare de 10%, taxe care vor fi impuse de Uniunea Europeană pentru importurile de automobile ce provin din Marea Britanie, în cazul unui „no deal” post-Brexit.

„Îi îndemnăm pe negociatorii din Marea Britanie şi UE să lucreze în comun pentru un Brexit ordonat şi echilibrat, care va continua să încurajeze schimburile comerciale reciproc avantajoase”, a informat compania Nissan.

În schimb, premierul britanic Boris Johnson a declarat recent că nu ar dori ca perioada de tranziţie, care se încheie la finele anului, să se termine fără un acord comercial, dar a adăugat că Marea Britanie ar putea supravieţui şi în acest scenario, scrie Agerpres.

Pe de altă parte,  articolul din Nikkei subliniază că un divorţ fără un acord comercial post-Brexit are implicaţii pentru companiile din întreaga lume care operează în Marea Britanie, inclusiv pentru cele din Japonia, a treia mare economie mondială.