Brexit fără acord: catastrofă în sectorul auto european

Brexit fără acord: catastrofă în sectorul auto european

Viitorul unor giganți precum BMW, PSA sau Nissan, care posedă uzine în Marea Britanie, pare compromis în caz de „no deal”

Industria auto europeană a avertizat luni împotriva efectelor catastrofale ale unui Brexit fără un acord privind fabricarea de automobile în Europa.

"Plecarea Regatului Unit din Uniunea Europeană fără acord ar declanșa un cutremur pentru condiții comerciale, cu miliarde de euro de taxe care ar putea afecta alegerea consumatorilor de pe ambele părți ale Canalului", au declarat Asociația producătorilor de automobile (ACEA), subcontractanții (CLEPA) și 21 de asociații naționale, într-un comunicat comun, citat de AFP.

"Brexit-ul nu este doar o problemă britanică, suntem cu toții implicați în industria auto europeană și chiar dincolo de ea ", a declarat Christian Peugeot, președintele Comitetului francez al producătorilor de automobile (CCFA), citat în comunicatul de presă.

Un brexit haotic ar fi o „lovitură severă” adusă lanțurilor de aprovizionare care se întind peste granițele internaționale, au avertizat asociațiile.

"Industriile auto din UE și Regatul Unit au nevoie de un comerț constant și ar fi penalizate grav de impozite și sarcini administrative pe piese de schimb și vehicule", a declarat Bernhard Mattes, președintele Asociației Industriei Auto din Germania (VDA). "Prin urmare, Regatul Unit și Uniunea Europeană ar trebui să ia toate măsurile necesare pentru a evita Brexit-ul fără acord", a pledat el.

Asociațiile producătorilor europeni evaluează costul suplimentar al taxelor vamale suplimentare în cazul unui Brexit dezordonat la aproximativ 5,7 miliarde de euro.

Aproximativ 10% din vehiculele asamblate pe continentul european sunt exportate în Marea Britanie, conform datelor industriei de profil. Sectorul auto european produce 19,1 milioane de vehicule pe an și angajează 13,8 milioane de persoane, adică 6,1% din forța de muncă.