Efectele crizei economice provocate de pandemia de coronavirus s-au văzut și pe piața auto internațională. În Franța, 2020 a fost cel mai slab an din punct de vedere al vânzărilor începând din perioada 2008-2009, marcată de o puternică recesiune financiară. Bineînțeles, de probleme nu putea fi ocolită nici Dacia, mai ales că în Hexagon există cea mai mare piață de desfacere.

Cine a vândut cel mai mult

Scăderea vânzărilor pe piața auto franceză a fost de 25%. Cea mai bună lună a fost decembrie, cu 29.581 de unități, din care 186.323 au fost autoturisme. Dacia a avut 9.122 de vehicule înmatriculate, din care 8.997 au fost autoturisme, ceea ce reprezintă o scădere față de anul anterior cu un procent de 32%.

Cel mai vândut model al mărcii Dacia a fost Sandero și a rămas în fruntea vânzărilor. S-a poziționat pe locul al șaselea în ceea ce privește cel mai vândut automobil din Franța, anul trecut, și cel mai cumpărat autoturism de către persoanele fizice, cu un volum de 53.354 unități. A fost întrecut de Peugeot 208, aici fiind vorba chiar despre liderul de piață, Renault Clio, Peugeot 2008, Citroen C3 și Renault Captur.

Un mare dezavantaj pentru Dacia

Dacia Duster s-a clasat în această ierarhie pe locul 12, cu 30.268 unități. În total, marca românească a înmatriculat în Franța, în 2020, 97.170 de autoturisme, cu 30% mai puține față de anul 2019. Și Grupul Renault a suferit puternic la capitolul vânzări, pentru că a totalizat 412.544 autoturisme, cu 25% mai puține față de anul trecut, conform profit.ro.

În condițiile crizei economice, oficialii francezi au luat măsuri în ceea ce privește piața auto și au ajutat cu subvenții acordate însă numai celor care și-au achiziționat mașini cu emisii reduse sau autoturisme electrice. Nu s-a încadrat aici și marca Dacia, care nu produce deocamdată motoare electrice sau hibride. Pe de altă parte, cei de la Dacia și-au retras de pe piața franceză, trei modele. Este vorba despre Logan, Logan MCV și Lodgy.