A treia generație Dacia Logan a fost deja lansată, în Europa, alături de versiunile mult mai căutate Sandero și Sandero Stepway. În ultimii 10 ani atenției publicului s-a concentrat către hatcback-uri. Din acest motiv Dacia Logan a dispărut, odată cu această a treia generație, de pe piețele majore ale Europei: Franța, Germania, Marea Britanie. Spania rămâne singura piață unde a fost păstrat, acolo existând o puternică influență a clienților de origine română, scrie profit.ro.

Cu toate acestea modelul Logan se vinde foarte bine pe alte piețe ale lumii, în America de Sud, Rusia sau zona Africa de Nord – Orientul Mijlociu. Numai că acolo este prezent sub brandul Renault. La data lansării, decizia s-a bazat pe faptul că Dacia nu are notorietate, dar mai ales pe faptul că brandul Renault ar permite afișarea unor prețuri mai mari.

Pe ce piețe vom găsi noul Taliant

Acum, grupul francez Renault a depus un dosar pentru patentul designului noii generații Logan, sub marca Renault, în care se pot vedea clar modificările pe care mașina le va suporta. Este vorba despre adaptarea unor faruri specifice Renault, o grilă nouă și diferite elemente specifice ale caroseriei, proiectoare de ceață, dar și stopurile de frână. Pe desenele industriale depuse în dosarul pentru invenții și mărci se află însă și un nou nume: Taliant.

Acesta este cel mai probabil numele pe care îl va purta viitorul model Renault, care va prelua însă aproape toate reperele Dacia Logan. Practic, nu vom mai avea combinația Renault Logan, ci doar Dacia Logan și Renault Taliant. Numele face o asociere discretă cu alt nume de model al Renault, Talisman, încercând, probabil că preia din imaginea acestuia. Printre piețele care vor primi acest modele s-ar putea număra Turcia (unde acum se numește Symbol), dar și Africa de Sud, Brazilia și alte piețe din America de Sud.

Astfel, nu este exclus ca și în vestul Europei să apară acest Logan sub numele Renault Taliant. Mașina pare să aibă și la interior unele modificări, însă unele mult mai discrete decât cele de la exterior. Printre detaliile noi se numără grilele de aer ale sistemului de climatizare. Noul Logan lansat în Europa de Est a crescut ușor în lungime, la 4,39 metri, o lățime de 1,84 metri, gardă la sol de 13,5 cm și un ampatament de 2,65 metri. Portbagajul este unul generos, cu acces din interior, prin rabatarea scaunelor, având 528 litri.