O nouă autostradă în România. Bucureștenii ar putea scăpa de aglomerație

O nouă autostradă în România. Bucureștenii ar putea scăpa de aglomerație Autostradă. sursa foto. Wikipedia

O nouă autrostradă în România.Directorul CNIR, Gabriel Budescu, a anunțat că se vor construi două autostrăzi cu plecare din București. Autostrada Sudului A6 și Autostrada A5 sau Drum Expres București-Giurgiu sunt proiecte aflate în analiză.

O nouă autostradă în România

„Autostrada Sudulu”” București-Ghimpați la profil de 3 benzi/sens sau Drumul Radial 10 ,,Măgurele Expres", variante de traseu la CNIR pentru punctul de plecare A 5 București-Giurgiu (Autostradă/Drum Expres). Autostrada București-Alexandria (A6) cu profil prevăzut de 3 benzi/sens până la Ghimpați sau Drumul Radial 10 București-Măgurele sunt două dintre variantele pe care CNIR le analizează ca punct de plecare pentru drumul de mare viteză București-Giurgiu. Acest obiectiv strategic de pe Coridorul de Transport (TEN-T Core) va fi primul proiect nou al Companiei Naționale de Investiții Rutiere, iar licitația pentru studiul de fezabilitate ar urma să fie lansată până la finalul anului.

autostrads

Autostrada. Dreamstime.com

Autostrada București -Alexandria este una dintre variantele pentru desprinderea A 5 București-Giurgiu, în zona Ghimpați, km. 12. București-Giurgiu va avea la bază o analiză multicriterială care va determina profilul drumului, autostradă sau drum expres, dar cel mai probabil, având în vedere valorile de trafic va fi autostradă. În același timp, analiza trebuie să fundamenteze aliniamentul ales. În prima etapă a analizei multi critieriale, Faza 1, vom avea patru sau cinci variante de traseu”, a spus el.

autostradă

Autostradă. Sursa foto. Wikipedia

Cea mai bună variantă

Directorul CNIR a declarat că vor alege cea mai bună variantă.Toate variantele vor fi analizate la Ministerul Transporturillor și CESTRIN în cadrul Modelului Național de Transport.

Ne puteți urmări și pe Google News

Fiecare trebuie să includă constrângerile de pe traseu, autorizații de construire deja emise, rețele de utilități, investiții ale autorităților locale. Se vor selecta două variante, cele mai favorabile, în funcție de costul estimat și trafic. În cadrul analizei va fi și București-Ghimpați-Giurgiu, dar va fi și posibilitatea desprinderii din Autostrada București-Sud (A0), cel mai probabil continuarea Drumului Expres Măgurele, acum în etapa studiului de fezabilitate. Dintre acestea vom alege cea mai bună variantă de traseu. În ceea ce privește varianta de traseu București-Ghimpați, alături de colegii de la CNAIR am prevăzut profilul de 3 benzi/sens, de altfel, toate nodurile prevăd deja această a treia bandă, pentru că noi o considerăm favorită pentru București-Giurgiu, dar trebuie să fundamentăm.

Între București și Giurgiu este zona protejată Comana, sit Natura 2000, zonă care trebuie ocolită. Din analizele noastre, aceasta ar fi una dintre variantele de traseu. Toate aceste variante vor fi analizate la Ministerul Transporturillor și CESTRIN în cadrul Modelului Național de Transport, acolo se vor face simulări de trafic. ”, a declarat Directorul CNIR, Gabriel Budescu.

Se vor lua în calcul toate variantele de finanțare

În privința finanțării pentru autostrada/drum expres București-Giurgiu, CNIR va solicita proiectantului să prevadă și analiza posibilității de finanțare prin parteneriat public privat. Vom oferi Ministerului Transporturilor toate variantele de finanțare : fonduri europene, fonduri de la Buget sau parteneriat public privat, potrivit știripesurse.