Evenimentul Zilei > Social > Angajări masive la ANAF. Instituția vrea să scoată la concurs aproape 1.500 de posturi
Angajări masive la ANAF. Instituția vrea să scoată la concurs aproape 1.500 de posturi

Angajări masive la ANAF. Instituția vrea să scoată la concurs aproape 1.500 de posturi

ANAF vrea să-și completeze schema de personal și anunță că va începe, de anul viitor, o campanie masivă de angajări. În prezent, sunt 1.490 de posturi vacante, iar în unele județe criza de personal afectează activitatea instituției.

ANAF intenționează să scoată la concurs, anul viitor, aproape 1500 de posturi vacante. Instituția a derulat și în această vară o campanie de angajări, dar au fost ocupate doar 60% dintre posturi. Mulți candidați au fost respinși din cauza punctajelor slabe obținute la concurs.

Angajările au avut loc în aparatul central, la regionala București și la direcția de mari contribuabili (DGAMC). ANAF intenționa să organizeze concursuri și în teritoriu în această toamnă, dar Guvernul a decis să suspende angajările la stat.

Multe posturi vacante

În prezent, ANAF are prevăzute 22.244 posturi, dar se confruntă cu un deficit de personal. „Avem acum vacante 1.490 de posturi de execuție și aș vrea ca la anul, începând chiar din primul trimestru, să le scoatem la concurs pe toate sau cât mai multe dintre acestea.

Pentru a funcționa eficient, ANAF are nevoie de o schemă de personal completă, mai ales că avem unele zone unde deficitul de personal este destul de serios și afectează activitatea. Ocuparea posturilor vacante din teritoriu este un punct important al acestor planuri”, a afirmat Lucian Heiuș, președintele ANAF.

Situație gravă în unele județe

Concursurile ar urma să se desfășoare după un nou sistem. Mai exact un test tip grilă și un interviu înregistrat. Există județe în care criza de personal este extrem de gravă.

„ANAF vrea ca din primul trimestru al anului următor să scoată la concurs niște posturi, în special în țară. Noi am semnalat problemele de personal cu care se confruntă multe AJFP-uri și servicii fiscale orășenești, unde deficitele de personal sunt, în unele cazuri, grave. Sunt situații în care, daca un om, de exemplu, pleacă în concediu, nu are cine să contrasemneze documente pe care sunt necesare trei semnături. Deficite de personal la nivelul serviciilor fiscale municipale sau serviciilor fiscale orășenești sunt în Gorj, Mehedinți, Dambovița, Vâlcea, Bihor și multe alte județe”, a declarat, pentru profit.ro, Liviu Toader, președinte SindFISC.