Amazon a construit primul robot de depozit care poate interacționa cu angajații

Amazon a construit primul robot de depozit care poate interacționa cu angajațiiRoboţi. Sursa foto: Dreamstime.com

Angajații Amazon au putut vedea roboți ghemuiți pe podeaua depozitului în care lucrau. Amazon a anunțat marți într-o postare pe blog că a creat primul său robot de depozit „complet autonom”, numit Proteus.

Un nou robot

Proteus seamănă foarte mult cu roboții de depozit actuali ai Amazon, dar în timp ce roboții săi obișnuiți trebuie să opereze într-o zonă închisă, departe de lucrătorii umani, Amazon spune că Proteus va putea să meargă liber în depozit, evitând angajații.

Amazon a spus pe blogul său că Proteus va fi implementat mai întâi în depozitele care mută „GoCarts” – termenul Amazon pentru cuști înalte, cu roți, care conțin pachete care trebuie mutate în jurul depozitului. Amazon nu a spus pe blogul său exact când va fi introdus Proteus în depozite. Proteus este construit pentru a îmbunătăți „interacțiunea simplă și sigură între tehnologie și oameni”.

Compania are o istorie în promovarea roboților ca o modalitate de a face viața lucrătorilor din depozit mai sigură. Anul trecut, Amazon a introdus o suită de roboți noi, care poartă numele personajelor din „Sesame Street” și „The Muppets”, despre care a spus că sunt orientați spre reducerea ratelor de accidentare în interiorul depozitelor.

Deși Amazon îi place să-și prezinte robotica ca o modalitate de a reduce sarcina fizică asupra lucrătorilor săi, datele interne publicate de Reveal în 2020 au arătat că depozitele robotizate au rate mai mari de rănire decât depozitele care nu folosesc roboți.

Reducerea dependenței forței de muncă umane

Investigația lui Reveal a sugerat că depozitele robotizate au cote de producție mai mari decât cele non-robotice, ceea ce înseamnă că efortul fizic asupra lucrătorilor este mai mare. Concentrarea Amazon pe roboți ar putea fi o modalitate de a reduce dependența de forța de muncă umană.

O notă scursă din 2021 raportată de Recode a arătat că Amazon crede că ar putea rămâne fără oameni de angajat în SUA până în 2024. Nota a enumerat o varietate de soluții pentru a contracara problema, inclusiv dependența crescută de roboți, precum și creșterea salariilor, potrivit Business Insider.

Ne puteți urmări și pe Google News