Nu trebuie să ne refugiem în fripturi cu multe calorii, pentru că în magazine vom găsi multe alimente sățioase și sănătoase.

Rădăcinoase

Ţelina, păstârnacul, sfecla roşie, morcovii şi napii sunt alimente cunoscute pentru concentraţia ridicată de vitamine, minerale şi carotenoizi. Mai mult, sunt surse excelente de fibre, folaţi (carenţa de folaţi determină apariţia anemiei, slăbirea funcţiei imune şi a funcţiei digestive) şi vitaminele C, E şi K. Le poţi consuma în supe creme sau în salate.

Citrice

Sunt pline supermarketurile de portocale, grepfrut, mineole, mandarine, clementine, pomelor şi lămâi. Şi ar fi bine să nu ne lipsească zilnic din coşul cu cumpărături. Consumul este mai mult decât necesar în antimpul rece. Sunt o sursă importantă de vitamina C (care ajută sistemul imunitar şi ţine departe răceala), fibre ( care ajută sistemul digestiv şi digestia) şi vitamina A ( atât de importantă pentru piele).

Fenicul

Chiar dacă nu este atât de popular în bucătăria românească, feniculul este des întâlnit în raionul de legume al supermarketurilor. Această legumă ce se aseamănă cu ceapa şi cu ţelina  este o sursă importantă de vitamina C, potasiu (mineral important în buna funcţionare a muşchiului inimii şi creierului), fibre şi folaţi. Îl poţi găti la abur sau îl poţi sota.

Cartofi dulci

Cultivat în Asia, America şi Rusia, cartoful dulce este un superaliment datorită cantităţii importante de betacaroten (antioxidant puternic), dar şi calciu, fier, fibre, fosfor, magneziu, zinc şi vitamina E. Cu importante studii ce îl transformă într-un aliment ce poate preveni diabetul, obezitatea sau bolile de inimă, cartoful dulce poate fi gătit sub formă de supă cremă, piure sau se poate coace la cuptor.

 

 

 

Te-ar putea interesa și: