Zodiile și numerologia, „științele” din învățământul românesc

Zodiile și numerologia, „științele” din învățământul românescSursa: Arhiva EVZ

Zodiile și numerologia, „științele” din învățământul românesc. La Iași a fost publicat un ghid pentru profesori, în care se vorbește despre cum unele culori ar vindeca unele afecțiuni sau ar putea crește “capacitățile paranormale”.

Zodiile și numerologia, „științele” din învățământul românesc. Dincolo de declarațiile oficiale, profesorii sunt bombardați cu tot felul de cursuri de numerologie, astrologie sau de horoscop. Cei care susțin aceste cursuri îi îndeamnă pe profesori să aplice aceste metode și la clasă.

Un document care poartă antetul Ministerului Educației, le recomandă profesorilor metoda ”horoscopului”. Aceasta prespune caracterizarea unui personaj, prin prisma unui text prin care elevilor li se cere să facă o analiză, cu trăsăturile fiecărui semn zodiacal.

„Elevii citesc textul individual și își aleg un personaj pe care vor să-l caracterizeze. Caracterizarea personajului ales se realizează prin introducerea acestuia într-un semn zodiacal, ale cărui trăsături corespund cu trăsăturile personajului ales. Elevii trebuie să-și justifice alegerea cu ajutorul informațiilor conținute de textul analizat”, se arată în documentul care se referă la ”metoda horoscopului”.

Ghidul culorilor predat la Iași

Alexandru Toma Pătrașcu, fondator al Bucharest Science Festival, spune că la Iași, Inspectoratul Școlar a publicat un ghid de de bune practici. În acest ghid se vorbește despre cum unele culori ar vindeca unele afecțiuni sau ar putea crește “capacitățile paranormale”. Culmea este că acest ghid a fost editat folosindu-se fonduri europene.

„Ce preferați? Culoarea albastră ca să vă creșteți capacitățile paranormale (telepatia, clarviziunea etc.) sau portocaliul pentru eliberarea toxinelor blocate în colon? Puteți încerca și movul, căci este legat de paranormal, vă aduce înțelepciune spirituală și ajută la conectarea cu sinele divin”, scrie Pătrașcu.

Profesorii trebuie vaccinați intelectual

Pătrașcu mai crede că profesorii români ar trebui să meargă la cursuri pentru a face diferență între realitatea și ficțiune.

„Prostiile pseudoștiințifice abundă în învățămînt, fie că e vorba de astrologie, "puterea vindecătoare a cristalelor" sau mai știu eu ce. Avem nevoie urgentă de un program de pregătire a profesorilor pentru a face față obscurantismului, de un fel de vaccinare intelectuală. Băgând gunoiul sub preș nu vom rezolva nimic”, a mai scris Pătrașcu.