Compania CFR Călători introduce de săptămâna aceasta vagoane de dormit și în trenurile care circulă în timpul zilei.

Garniturile de lung parcurs vor beneficia de noua măsură

Este vorba despre garniturile de lung parcurs, care depășesc 10 – 15 ore. Noul serviciu este introdus la sugestia publicului – a declarat, pentru Radio România Actualități, directorul general al CFR Călători, Dan Costescu.

Directorul general al CFR Călători, Dan Costescu, a precizat: ”Fiind tot timpul atenţia la ceea ce ne spun călătorii noştri, am considerat că trebuie să le oferim un nou produs. Este vorba de vagoanele de dormit sau vagoane cușetă, care vor circula şi pe timp de zi.

Ce rezolvă acest lucru? Rezolvă, pentru că avem trenuri care, programat, trec de 10 ore în parcurs și atunci sunt o mulțime oameni care doresc să se odihnească şi pe durata călătoriei, dar sunt oameni care doresc să aibă un regim de exclusivitate în tren, să îşi rezerve o cabină în care să fie singuri sau într-o formulă mai restrânsă, cu soţul, soţia, partenerul.

CFR Călători are proiecte importante de modernizare

Compania CFR Călători își dorește recucerirea publicului călător. Obiectivele CFR Călători nu sut însă foarte ușor de îndeplinit în condițiile pandemice actuale. Compania feroviară și-a propus modernizarea mai multor linii feroviare, renovarea gărilor și achiziționarea unor garnituri moderne de trenuri  pentru rutele naționale, internaționale și regionale.

În același timp, CFR Călători și CFR Marfă au în continuare serioase probleme și dezechilibre financiare. Nemulțumirile angajaților se intensifică în privința condițiilor de muncă și a salarizării, iar călătorii reproșează condițiile de călătorie care lasă de dorit pe majoritatea rutelor din România și prețul biletelor care urmează să se scumpească. Problemele sunt reale și soluționarea lor rămâne un deziderat general.

Cu toate acestea, călătoria cu trenul rămâne o opțiune de luat în seamă pentru deplasarea pe distanțe scurte, medii sau lungi, relativ sigură și accesibilă ca preț.