Un număr de 7.000 de întreprinderi mici şi mijlocii au aplicat pentru accesarea granturilor pentru capital de lucru, la 10 minute de la lansarea aplicaţiei, a anunţat, joi, pe Facebook, ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, Virgil Popescu.

Granturile pentru capital de lucru pot fi accesate începând de joi, de la ora 10:00.

Este vorba despre măsura 2 „Granturi pentru capital de lucru” din cadrul schemei de ajutor de stat instituită prin Ordonanţa de Urgenţă nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operaţional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19.

28 octombrie, data-limită

Formularul electronic de înscriere în cadrul măsurii 2 „Granturi pentru capital de lucru” va fi activ pe link-ul granturi.imm.gov.ro până miercuri 28 octombrie 2020, la ora 20:00, cu posibilitatea prelungirii perioadei de înscriere până la epuizarea bugetului.

Procedura de implementare a măsurii „Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” poate fi consultată la următorul link http://www.imm.gov.ro.

Programul de granturi destinat IMM-urilor afectate de pandemie pentru asigurarea capitalului de lucru totalizează 350 de milioane de euro din fonduri europene. Granturile pentru capital de lucru sunt acordate sub formă de sumă forfetară reprezentând 15% din cifra de afaceri înregistrată în anul 2019, fără a depăşi 150.000 euro/beneficiar (în echivalent lei).

Programul face parte din schema de ajutor de stat prevăzută în Ordonanţa de Urgenţă nr.130/2020 privind unele măsuri de acordare a sprijinului financiar din fonduri externe nerambursabile în contextul crizei Covid-19.

Minim 15% contribuție proprie

Contribuția proprie trebuie să fie de minim 15% din valoarea grantului solicitat, iar acordarea se va face după regula ”primul venit primul servit”, spre deosebire de granturile pentru investiții, unde se vor analiza aplicațiile și se vor obține punctaje în urma unor criterii.

Accesul în aplicație și depunerea documentelor în format electronic se poate face doar cu ajutorul semnăturii electronice calificate pentru a putea avea un process 100% digital, în condiții de maximă securitate. În acest mod se asigură autenticitatea, integritatea și non-repudierea documentelor.