O soluție pentru accesul rapid la platformă și depunerea documentelor necesare este oferită de Trans Sped, cel mai vechi furnizor de servicii de încredere de pe piața din România. Acesta pune la dispoziția IMM-urilor semăntura electronică cu certificate digitale calificate recunoscute în România, în Uniunea Europeană, în Statele Unite și pe toate piețele unde contractele sunt guvernate de legislația europeană sau americană.

Cu ajutorul semnăturii electronice se pot realiza inclusiv înscrierile pe plaftorma electronică https://granturi.imm.gov.ro, pusă la dispoziție de Guvern pentru accesarea granturilor de un miliard de euro.

Începând de marți, 15 septembrie, a devenit operațională platforma unde firmelele afectate de criza COVID-19 se pot înscrie pentru a beneficia de sprijinul financiar acordat de Guvern. Toţi aplicanţii interesaţi de măsurile de sprijin vor avea posibilitatea preînregistrării exclusiv pe baza unei semnături electronice valide.

Suntem de ani buni parteneri de încredere ai companiilor românești mai mari sau mai mici în procesul de digitalizare a afacerilor. În această perioadă am susținut IMM-urile să se adapteze la cerințele acestei perioade complicate pe care o traversăm. Furnizăm certificate digitale recunoscute și opozabile în justiție în România, în Uniunea Europeană și în Statele Unite. De asemenea, semnăturile electronice pe care le oferim pot fi utilizate la înscrierea în programele guvernamentale de sprijin și în interacțiunea cu instituțiile publice. Conform legislației românești, autoritățile sunt obligate să accepte documente semnate cu semnătură electronica calificata”, a declarat Camelia Ivan, CEO Trans Sped.

Trans Sped oferă la prețuri competitive atât certificate digitale calificate pentru semnătură electronică cu chei criptografice păstrate pe dispozitiv securizat de tip HSM in infrastructura proprie, accesul făcându-se prin internet (cloud) care permit semnarea de pe orice dispozitiv (smartphone, tableta, laptop, PC)  cât și  certificate digitale calificate pentru semnătură electronică cu chei criptografice păstrate pe dispozitiv securizat extern de tip token, care se conectează prin USB la laptop sau PC.

De asemenea, ofera și servicii de încredere pentru arhivarea și păstrarea pe termen lung a documentelor (Long Term Preservation), sigiliu electronic calificat, marca temporală și soluții dedicate de management al documentelor cu posibilitatea integrării de module de semnare electronică sau de identificare video certificată.

 

Obținerea unei semnături electronice se poate face exclusiv online

De remarcat, obținerea unei semnături electronice de la Trans Sped se poate face exclusiv online, fără a fi nevoie de deplasarea la sediul companiei sau la notar, datorită soluției de identificare video la distanță certificată conform Regulamentului european eIDAS si Directivei Europene privind Spalarea Banilor. Întregul proces, de la inițierea procedurii și până la emiterea semnăturii electronice calificate se desfășoară din fața ecranului, prin mijloace electronice, fără a fi nevoie de prezența fizică a beneficiarului la vreun ghișeu sau la vreo instituție.

 

Semnătura electronică cu certificat calificat are, potrivit legislației românești și europene, aceeași valoare ca și cea olografă, o poate înlocui și este opozabilă în justiție. În plus, conform unei recente Ordonanțe de urgență emisă de Guvern, toate instituțiile publice din România sunt obligate prin lege să accepte semnătura electronică cu certificat digital calificat. Aceasta poate fi folosită în relație cu Administrația Financiară, cu Inspectoratul Teritorial de Muncă, cu administrația publică locală și cu orice altă instituție publică sau program guvernamental.