Vânzarea „Magazinelor Șor” de la Aeroportul Chișinău, episodul 3. Se reia licitația

Vânzarea „Magazinelor Șor” de la Aeroportul Chișinău, episodul 3. Se reia licitațiaAeroportul Chișinău. Sursa foto: Politia de Frontieră

După ce s-au încercat trei licitații de închiriere a spațiilor omerciale de la Aeroportul Chișinău, șefa serviciului de presă a Aeroportului, Natalia Cojocaru, a anunțat că a treia licitație, oprită anterior, va fi relansată.

Se reia a treia licitație de la Aeroportul Chișinău

Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, aruncă vina pe Agenția Proprietății Publice pentru eșuarea licitațiilor de la Aeroportul Internațional Chișinău.

El spune că nu s-a întâlnit niciodată cu reprezentanții companiei care au depus dosarul în cadrul primelor licitații pentru închirierea spațiilor comerciale de la Aeroport.

După ce Parlamentul a votat repetat modificările privind extinderea termenului de arendă a spațiilor comerciale, Andrei Spînu spune că va fi relansată cea de-a treia licitație pentru închirierea spațiilor comerciale de la Aeroportul Internațional Chișinău.

Licitația cu un singur ofertant, anulată

Ministrul neagă categoric orice legătură cu firma compania Lagardere, singura dornică să lanseze afaceri în spațiul Aeroportului Internațional Chișinău.

„De procedură se ocupă Agenția Proprietății Publice împreună cu Aeroportul. Directorul APP a informat că în perioada următoare va fi anunțată o nouă licitație. A treia licitație nu a fost anulată, dar a fost o problemă cu o lege. Curtea Constituțională a declarat neconstituțional un articol pe procedură. Acum acel articol a fost revotat conform deciziei Curții Constituționale și se va relua procedura din licitația numărul 3”, a declarat ministrul.

Aeroportul Chișinău, taxi

Aeroportul Chișinău / Sursa foto: Aeroportul Chișinău

„Există un regulament de organizare a licitațiilor, dacă participă doar unul se prelungește perioada, dacă iarăși nu aplică mai mulți se purcede la negocieri directe. Dar acesta este procesul organizat de APP. Atât de multă murdărie și minciună am auzit despre faptul că eu am ceva cu niște companii cu care nici măcar nu m-am întâlnit, nici nu știu cine sunt”, a mai spus Andrei Spînu.

Fostele Magazine Șor de la Aeroportul Chișinău, greu de închiriat

Modalitatea de administrare a spațiilor din incinta Aeroportului Chișinău, cunoscute anterior ca „Magazinele Șor”, nu este clară pentru moment. Dacă se va decide dacă Aeroportul va fi dat sau nu pe mâna unui investitor străin, aceasta se va face în urma unui proiect de fezabilitate realizat cu ajutorul Băncii Mondiale.

„Noi pregătim procesul de inițiere a elaborării studiului de fezabilitate pentru dezvoltarea Aeroportului. După ce vom avea acest studiu care să ofere mai multe răspunsuri, de exemplu: cât de mare trebuie să fie noul terminal? De câte piste este nevoie? Care este capacitatea de pasageri procesată?

Cât de mare trebuie să fie parcarea? Care va fi perioada de returnare a investițiilor? E mai bine să avem un parteneriat public-privat, să avem un partener de administrare? Sunt multe întrebări și rolul acestui studiu de fezabilitate este să ofere răspunsuri”, a mai explicat Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale.