Profesorul a început să se concentreze, după tragedia prin care a trecut, asupra ajutorării celor mai puțin norocoși elevi din cartierul său.


FOTO: Copiii au învățat să cultive legume și duc acasă o parte din recoltă



Stil de viață nesănătos

Stephen Ritz s-a mutat la o școală în care doar 17% dintre elevi reușeau să termine opt clase, majoritatea picau examenele și renunțau la cursuri. Școala era cunoscută pentru violență și sărăcie și pentru faptul că un număr mare de copii ajungeau dimineața la cursuri înfometați.

Stephen a reușit să facă astfel încât 99% dintre elevii săi să primească mese gratuite la școală.

În zona respectivă, copiii nu au acces la hrană sănătoasă, părinții fiind săraci îi hrănesc cu ceea ce se numește junkfood (mâncare de fast-food sau produse nesănătoase cumpărate de la băcănia din colț). Această hrană nu provoacă doar boli fizice, ci și probleme psihologice, în special în cazul copiilor care nu știu când vor mânca următorul mic dejun.


FOTO: Stephen Ritz, alături de invenția sa, „zidul verde”, unde cultivă salată și alte verdețuri, în sala de clasă 



Mulți dintre elevii lui Stephen erau crescuți de asistenți maternali sau de persoane fără adăpost.

Grădina din clasă

Într-o zi, profesorul a avut o idee genială. A primit o cutie cu bulbi de narcise, pe care a ascuns-o în spatele unui c a l o r i f e r , unde plantele au crescut, au înflorit și copiii au fost impresionați.

Văzând asta, Stephen s-a gândit că poate i-ar putea interesa și alte plante, de pildă cele comestibile – așa că a avut ideea de a crea o grădină, de fapt o seră, chiar în sala de clasă.

Așa s-a născut fondul de caritate Green Box Machine, care îi învață pe copii să se hrănească mai sănătos, le arată cum cresc legumele și unde ei pot să ia o parte din recoltă acasă, pentru familiile lor. A schimbat puțin programa școlară, astfel încât să se concentreze pe aceste subiecte: grădinărit și hrană sănătoasă.

Conceptul a fost împrumutat de alte școli, nu doar în Bronx, ci și în New York și în alte orașe americane.

În clasa profesorului Stephen, prezența la cursuri a crescut de la 40 la 93% și toți elevii au trecut cu bine examenele.