Trenul metropolitan ar putea rezolva problema traficului. Primarul general Nicuşor Dan a anunţat că trenul metropolitan va avea o contribuţie importantă la rezolvarea problemei traficului din Bucureşti. Valoarea proiectului de infrastructură cuprins în PPNR se ridică la peste 500 de milioane de euro.

Vor fi modernizate 8 linii de cale ferată. Un alt proiect va fi dedicate achiziției de trenuri

În opinia edilului Capitalei, trenul metropolitan este cel mai mare proiect „pentru cea mai mare problemă a Capitalei”. Obiectivul va avea o contribuție importantă la aoluționarea delicatei chestiuni a traficului.

„Pentru realizarea trenului metropolitan pe infrastructura existentă a CFR, am propus finanțarea prin PNRR a 9 proiecte complementare. 8 dintre ele dedicate modernizării celor 8 linii de cale ferată și unul dedicat achiziției de trenuri. Lucrările de modernizare a căilor ferate includ reparații capitale ale șinelor, reabilitarea stațiilor existente și construirea de noi stații. Modernizarea trecerilor la nivel, pasaje rutiere, electrificarea liniilor. Iar în privința mijloacelor de transport avem în vedere achiziția a 50 de trenuri electrice”, a scris Nicuşor Dan, într-un mesaj publicat pe Facebook.

Cât costă trenul metropolitan din Bucureşti. Harta cu staţiile

„Vom avea în final 8 tronsoane de cale ferată modernă în jurul Capitalei: Gara Obor– Chiajna–Gara de Vest (primul tronson), Gara de Nord Basarab–Gara de Vest– Progresul (al doilea tronson), Gara de Vest – Stația Vasile Milea (al treilea tronson), Gara de Nord–Chitila–Scroviștea (al patrulea tronson), Gara Obor–Brănești–Islaz (al cincilea tronson), Gara de Nord– Chiajna–Grădinari (al șaselea tronson), Gara de Nord–Mogoșoaia–Grădiștea (al șaptelea tronson) și Gara de Nord–Săbăreni (al optulea tronson).

Valoarea totală a acestor 9 proiecte este de circa 530 de milioane de euro, iar în realizarea trenului metropolitan vom colabora cu Ministerul Transporturilor, cu Consiliul Județean Ilfov și cu primăriile mai multor localități învecinate Capitalei. E o investiție de mare anvergură, care va avea un impact pozitiv atât asupra mobilității în București și Ilfov, cât și asupra calității mediului”, a mai precizat Nicuşor Dan.

Nicuşor Dan a anunţat proiectul trenului metropolitan încă din 2020, fiind una dintre promisiunile sale din campania electorală. La acea vreme, candidatul susţinut de PNL, USR-PLUS şi PMP la Primăria Capitalei a explicat intenția sa de construire a unui metrou de suprafaţă rapid și modern.