Nutriţionistul Mihaela Bilic vine și cu o listă pe care doritorii o pot pune în aplicare pentru o reîncărcare totală cu energie pozitivă și sănătate.

”Când e vorba de toamnă e vorba de nuci. Însă, momentul ideal să le consumăm, e cât sunt încă crude, pline de iod şi mai uşor de digerat.

Când vine vorba de fructe oleaginoase ştim că sunt gustarea ideală, săţioasă, pline de fibre, minerale şi grăsimi nesaturate valoroase pentru sănătate. Însă magazinele sunt pline de produse exotice, care nu cresc pe meleagurile noastre, aşa că ne trezim mâncând alune, caju, fistic şi migdale iar de nuci uităm cu totul!

Aceste fructe se numesc oleaginoase pentru că au concentrate multe grăsimi în structura lor. Grăsime înseamnă multe calorii dar şi mai greu de digerat, mai ales când avem o bilă leneşă. Cu cât aceşti sâmburi sunt mai uscaţi şi mai deshidrataţi „cad” mai greu, aşa că multe persoane aleg să-i consume după ce îi ţin câteva ore în apă. Pentru nuci există însă o soluţie şi mai bună: mâncate cât sunt crude, au doar beneficii: sunt pline de apă şi de nutrienţii pe care orice plantă are interesul să-i concentreze în seminţe pentru a asigura perpetuarea speciei. Sămânţa este pentru vegetale ceea ce oul este pentru lumea animala: esenţa vieţii.

Nu asteptaţi ca nucile să se usuce şi să se râncezească prin cămară, faceţi de pe acum o cură de minerale şi iod, accelerază metabolismul, înlătură oboseala şi creşte performanţele fizice şi intelectuale. Un pumn de miez de nucă zilnic…e la îndemâna oricui.”, a scris aceasta pe pagina personală de Facebook.