De ce ar trebui să MĂCĂNE claxoanele MAŞINILOR

De ce ar trebui să MĂCĂNE claxoanele MAŞINILOR

Cercetătorii nord-coreeni au ajuns la concluzia că toată lumea ar fi fericită dacă claxoanele maşinilor ar măcăni ca nişte raţe.

În urma unui studiu efectuat recent, cercetătorii au stabilit că atmosfera din oraşe ar fi mult mai liniştită dacă claxoanele ar semăna cu măcănitul raţelor.

După ce a testat o gamă de sunete diferite, echipa de cercetători de la Universitatea Soongsil din Seul a descoperit că un semnal de avertizare care emite un sunet asemănător măcănitului ar contribui la scăderea nivelului de zgomot din oraşe.

În plus, alternativa mult mai plăcută la claxoanele de astăzi ar fi mai "prietenoasă cu pietonii" în comparaţie cu claxoanele stridente şi agresive, au notat cercetătorii, potrivit Agerpres.

Oamenii de ştiinţă au remodelat dispozitivul clasic Klaxon introdus în 1908 şi au creat un sunet "de 110 decibeli sau mai mult" care seamănă cu un măcănit ce poate atrage atenţia oamenilor într-un mod mult mai puţin stresant.

"În studiul nostru am utilizat sursa de sunet a claxonului istoric folosit actual, însă i-am adus unele modificări în ceea ce priveşte volumul şi, ritmul şi durata prin adăugarea unei comenzi de putere", a declarat conducătorul principal al cercetării, profesor Myung-Jin Bae.

"Noul claxon poate alerta imediat pietonii cu privire la pericol, dar în acelaşi timp reduce senzaţia neplăcută şi stresul provocate de sunet", a completat acesta.

Un grup de 100 de ascultători a evaluat calităţile mai multor sunete în funcţie de factori precum nivelul de stres şi cel de zgomot, iar cel asemănător măcănitului a fost preferat.

Profesorul Bae a adăugat că un claxon mai puţin stresant poate contribui de asemenea la creşterea nivelului de siguranţă în trafic deoarece ar abate mai puţin atenţia şoferilor, mai arată sursa citată.

Echipa de oameni de ştiinţă a prezentat aceste descoperiri în cadrul conferinţei "Acoustics '17" desfăşurată în Boston, Statele Unite, între 25 şi 29 iunie, eveniment organizat de Societatea Americană pentru Acustică.

Ne puteți urmări și pe Google News