România vrea să facă autostrăzile din banii PNRR. Care sunt marile întrebări

România vrea să facă autostrăzile din banii PNRR. Care sunt marile întrebări

Un segment esențial, despre care se vorbește și în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă se referă la autostrăzi vital pentru țara noastră.

Unul dintre marile proiecte din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR)  vizează Autostrada A7 Ploieşti - Paşcani - Siret. De asemenea, esențial este și un sector din autostrada A8 Tg. Mureş - Iaşi - Ungheni şi unul din autostrada A3 Bucureşti - Borş, după cum a anunțat Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor.

Autostrăzile, prioritare în planurile de investiții ale României

„În PNRR am inclus ca proiecte majore autostrada A7. O să citez dimensiunile din memorie: sunt 320 de km pe A7. E vorba de capetele autostrăzii A8, sectorul Târgu Mureş - Târgu Neamţ, cred că sunt 30 cu 20, în jur de 50 de km, unul lângă Târgu Mureş şi unul lângă Târgu Neamţ. E vorba de autostrada A3, între Cluj şi Zalău, ca să nu dau nişte nume de localităţi care nu spun aşa de mult. Şi acolo cred că sunt 70 de km. Dar v-am zis: mă faceţi să fac un exerciţiu de memorie.

Şi mai e vorba de Lugoj - Deva, acolo unde se fac acele tuneluri pentru urşi. Nu sunt pentru urşi, sunt pentru maşini, doar mamiferele pot migra pe deasupra, nefiind afectat terenul. Singura secţiune lipsă între Sibiu şi Nădlac, acolo sunt 9 km, dar este o lucrare amplă, scumpă. Sunt două tuneluri în lungime combinată de aproximativ doi kilometri. Deci, acestea sunt proiectele majore pe care le-am solicitat pentru finanţare din PNRR”, a spus ministrul Transporturilor.

Întrebat cum va reuşi România să finalizez aceste proiecte până în anul 2026, în condiţiile în care lucrările sunt afectate de contestaţii, Cătălin Drulă a spus că „stăm mai bine ca niciodată”.

„Sperăm să avem recordul absolut de investiţii în autostrăzi şi căi ferate de după Revoluţie”

„Avem un record pe parte de investiţii pe primele patru luni ale anului. Suntem undeva în creştere de 14% faţă de anul trecut şi ca să aveţi un termen de comparaţie faţă de un an anterior, 2019 sau 2018, este mult mai mult decât dublul sumei care fusese atunci consumată pe primele 4 luni.

Pe întregul an sperăm să avem recordul absolut de investiţii în autostrăzi şi căi ferate de după Revoluţie. Aşa am bugetat. Proiectele merg bine şi suntem în grafic, deocamdată.

Avem un stoc semnificativ de proiecte şi, aşa cum am mai explicat, în această conductă de proiecte, pipeline în engleză, e important şi ce s-a pus înaintea ta şi ce pui tu mai departe. Deci, eu sper ca în următorii ani, că nu trebuie să ne gândim doar la anul actual, ci şi la 2022, 2023, până chiar şi la 2026, cum vorbeam şi de exemplul celei de-a treia benzi pe A3, o să avem un stoc semnificativ de proiecte mature, proiecte care se implementează.”