România Atractivă pentru toți! S-au investit peste 36 de milioane de lei în turism și cultură

România Atractivă pentru toți! S-au investit peste 36 de milioane de lei în turism și cultură

Miercuri, 15 mai, a fost lansat un important proiect în ceea ce privește dezvoltarea domeniului turistic din țara noastră. „România atractivă” cuprinde acum 12 rute tematice ce străbat țara întreagă, cu până la 275 de obiective de vizitat pentru turiști. Programul, susținut de autoritățile statului prin fonduri PNRR, este însoțit și de o aplicație mobilă ce vine în ajutorul celor dioritori de a descoperi și a afla mai multe despre cultura și istoria țării.

Și cum dezvoltarea unui domeniu vine de la sine cu investiții și pe alte paliere, acest proiect, „România Atractivă” vine la pachet cu și mai multe beneficii. „Vorbim de implicații la nivel educațional, căci programul încurajează tânăra generație să descopere mai multe, să meargă să vadă cu ochii lor monumentele istorice, să stea de vorbă cu oamenii locului, să le asculte poveștile”, spune, pentru Infofinanciar, Răzvan Popescu, subsecretar de stst în Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE).

„De asemenea, multe dintre aceste rute cuprind drumuri pietruite, drumuri de țară, iar unul dintre pașii următori ține de dezvoltarea infrastructurii. Nu mai vorbim de mediul antreprenorial. Recent am discutat cu oameni din administrația locală din Harghita, de exemplu. și există mulți tineri care observă dezvoltarea turistică a zonei și pornesc acum pe drumul afacerilor. Un bine făcut vine mai departe cu altele”, a mai adăugat Răzvan Popescu.

„România Atractivă”, un vis împlinit

Programul „România Atractivă” a fost realizat prin intermediul fondurilor europene atrase prin PNRR. S-au investit peste 36 de milioane de lei în întreg acest proiect până acum, bani investiți pentru principalii beneficiari ai programului „România Atractivă”, turiștii români și străini.

Căci este vorba de experiențe, ci unele autentice, cum îi spune și numele, atractive. Iar cum prezentul practic o impune, nu se poate fără tehnologie. Căci prin acest acest prograg s-au creat atât o pagină web, cât și o aplicație mobilă unde se regăsesc aceste informații utile despre fiecare rută în parte, despre fiecate obiectiv turistic în parte. 

„România Atractivă” vine și întărește de data aceasta conceptele de brand românesc, de identitate culturală și de bogăție istorică, spune Raluca Turcan ministrul Culturii, prezentă la evenimentul de lansare al programului din data de 15 mai. „Îmi amintesc cu drag momentul în care am început să ne punem pe hârtie prioritățile domeniului cultural din România atunci când a venit vorba de întocmirea Planului Național de Redresare și Reziliență. Iată că astăzi, unul dintre aceste proiecte a ajuns un vis împlinit, un vis frumos”, declară ministra Culturii. 

„Fondurile europene le-am folosit astfel pentru a face cunoscut tezaurul cultural românesc aici, în țară, dar și peste hotare. Se descoperă astfel moștenirea antică, putem urmări mănăstirile frumoase ale țării, frumusețea și savoarea bucătăriei tradiționale. Satele istorice reprezintă, de asemenea, destinații importante ale acestor rute de vizitat din cadrul proiectului. Pe scurt, avem o diversitate de monumente istorice religioase, antice, medievale și moderne împreună cu o diversitate confesională, atnică, gastronomică admirabilă”, adaugă Raluga Turcan. 

Oameni și experiențe

Ciprian Ștefan, directorul Muzeului Astra din Sibiu, este unul dintre oamenii care s-au implicat foarte mult în tot acest proces. Ca „România Atractivă” să devină de la stadiul de proiect, la realitate. În cadrul evenimentului de lansare, acesta a pune accent pe resursa umană și pe importanța înțelegerii faptului că România a fost atractivă dintotdeauna.

„Fără oamenii care înțeleg acest concept, nu se poate realiza performanță. Însă acei oameni există, sprijină promovarea culturii, a istoriei și a frumosului pe mai departe, cu generație ce trece. Oamenii livrează experiențe către alți oameni, asta este cert. Și România este atractivă, iar din acest moment, din punctul meu de vedere, este și mult mai accesibilă”.

Astfel, castele, cetăți sau conace, sate cu arhitectură tradițională, biserici fortificate sau de lemn se regpsesc pe aceste rute din „România Atractivă”. Turiștii se pot bucura de mănăstiri incluse în patrimoniul UNESCO, limesul dunărean şi cel al provinciei Dacia reprezintă doar o parte dintre tematicile pe care au fost dezvoltate primele itinerarii de turism cultural ale României.

La dispoziția pasionaților este acum și platforma multimedia România Atractivă. Informația ajunge online la utilizator prin website-ul www.romania-atractiva.ro și prin aplicația mobilă de travel, disponibilă gratuit atât pentru smartphone-urile cu sistem de operare iOS, cât și Android (se poate descărca de aici: https://romaniaatractiva.app.link/download).

Ne puteți urmări și pe Google News