Reacția directorului CFR după accidentul feroviar de la Galați. „Nu îmi pot asuma subfinanțarea cronică a sistemului feroviar”

Reacția directorului CFR după accidentul feroviar de la Galați. „Nu îmi pot asuma subfinanțarea cronică a sistemului feroviar” Sursa foto: INQUAM_Photos_Ovidiu_Iordachi

Directorul CFR a făcut o serie de declarații privind accidentul feroviar din gara Galați, produs în seara zilei de sâmbătă, 25 martie. O persoană a murit și alte trei au ajuns la spital în urma acestui incident.

Directorul general al CFR a declarat că își poate asuma greșelile făcute de angajații săi, dar nu și faptul că sistemul feroviar din țara noastră nu a primit suficiente finanțări în ultimii 30 de ani. Traian Proteasa a trimis condoleanțe familiei Ginei Bosoc, conductoarea de tren care a murit în timpul accidentului feroviar de la Galați.

„Îmi voi asuma acțiunea sau inacțiunea oricărui angajat al CFR Călători, constatată de către organele de cercetare și care ar fi putut duce la evitarea acestei drame ce a cauzat decesul colegei noastre. Nu îmi pot asuma însă, subfinanțarea cronică a sistemului feroviar din ultimii 30 de ani!”, a declarat Traian Preoteasa, director CFR.

Primele date al anchetei au arătat că locomotiva a accelerat brusc când se îndrepta spre trenul de călători, iar frâna nu a mai funcționat. Mecanicul a fost testat pentru stabilirea alcoolemiei, dar anchetatorii au stabilit că acesta nu a consumat băuturi alcoolice. Vagonul de călători a fost deformat și împins la o distanță de aproximativ 80 de metri.

Ne puteți urmări și pe Google News

CFR a demarat o anchetă privind accidentul din gara Galați

Mecanicul de locomotivă și cele trei persoane aflate în vagon au fost duse la spital. Este vorba de șeful de tren, o femeie în vârstă de 53 de ani, conductorul de tren, un bărbat în vârsta de 47 de ani, și un călător, un bărbat în vârstă de 53 ani din comuna Piscu, judeţul Galaţi. Conductorul Gina Bosoc a murit la spital, după ce a intrat în stop cardio-respirator. Polițiștii din cadrul Secţiei Regionale de Poliție Transporturi Galați au venit la fața locului pentru a face primele cercetări.

Aceștia au stabilit că „acul ceasului vitezometrului locomotivei a rămas blocat la poziția 75 km/h, iar din declarația mecanicului reiese că locomotiva s-a accelerat brusc și că a încercat să acționeze sistemul de frânare dar acesta nu a mai frânat. Mecanicul și conductorul de tren au fost testați cu aparatul alcootest DRAGER, rezultatele fiind negative”, se precizează în comunicatul emis de IPJ Galați. Poliția a întocmit dosar penal pentru infracțiunile de „distrugere sau semnalizare falsă, ucidere din culpă și vătămare corporală din culpă”, potrivit Antena 3 CNN.