Crudă sau gătită la aburi, conopida rămâne o vedetă între legumele bune pe care să le incluzi în meniul săptămânal. Doar trei bucheţele de conopidă au 67% din necesarul zilnic de vitamina C, un antioxidant care previne apariţia cancerului şi lupta împotriva infecţiilor prin întărirea sistemului imunitar.

Rol important

Conopida are, din belşug, şi fibre care îmbunătăţesc digestia, acid folic care este necesar pentu a apăra organismul împotriva anemiilor, dar ajută şi la regenerarea ţesuturilor. Merele: De la deserturi rapide, la tarte cu mere delicioase, aceste fructe sunt excelente pentru sănătate. Vinetele sunt bogate în fier, calciu şi alte minerale, în fitonutrienţi care îmbunătăţesc circulaţia sângelui, au multe fibre şi puţine calorii. Studiile au arătat că vinetele joacă un rol important în reducerea colesterolului. Morcovii: sunt plini de vitamine, asa că încearcă-i în cât mai multe reţete. Gustul lor dulce îi face potriviţi în multe reţete: de la aperitiv până la desert.
Strugurii: recomandăm să mănânci cât mai mulţi – conţin antioxidanţi puternici, care au proprietăţi puternice împotriva mai multor forme de cancer.