Propaganda lui Putin, proiect de jumătate de milion de euro

Propaganda lui Putin, proiect de jumătate de milion de euro

Propaganda lui Putin tocmai a aprobat proiect de jumătate de milion de euro, iar o parte dintre materialele realizate sunt adresate și Republicii Moldova.

Propaganda lui Putin, proiect de jumătate de milion de euro. Agenția federală pentru afacerile Comunității Statelor Independente, compatrioții care locuiesc în străinătate și cooperarea umanitară internațională (Rossotrudnichestvo) intenționează să cheltuiască până la sfârșitul anului 46,6 milioane de ruble (473 mii de euro) pentru articole laudative și publicitate în țările fostului bloc sovietic, Asia și Africa.

Propaganda lui Putin face turneu pentru jurnaliști

O parte din aceste fonduri vor fi destinate unui turneu de presă pentru jurnalişti din Orientul Mijlociu şi Africa, dedicat problemelor de securitate alimentară.

Pentru prima dată, pentru publicitate, pe lângă mass-media tradițională, Ministerul Afacerilor Externe al Federației Ruse folosește și YouTube, sistemul de recomandare Google Discover și motorul de căutare Google .

Videoclipurile despre asistența rusă sunt planificate să fie difuzate pe canalele de televiziune din țările fostei URSS, inclusiv în Moldova.

Securitatea alimentară, printre subiectele de propagandă

Astfel, Rossotrudnichestvo a planificat să cheltuiască 121 de mii de euro într-un turneu de presă de trei zile în Rusia. Programul ar trebui să includă discursuri ale reprezentanților Federației Ruse, o proiecție a unui film despre acțiunile țării în domeniul securității alimentare și o excursie la una dintre unitățile de producție a alimentelor.

Ca urmare a turneului de presă, cel puțin 30 de materiale despre activitățile Rusiei în domeniul securității alimentare ar trebui publicate în mass-media străină.

Republica Moldova, vizată de propaganda lui Putin

Sursa mai relatează că Rossotrudnichestvo este gata să plătească 212 mii de euro pentru un videoclip de până la 30 de secunde despre asistența rusă acordată țărilor beneficiare în sfera tehnică, financiară, umanitară și difuzarea acesteia pe canalele de televiziune din Moldova, Kârgâzstan, Kazahstan, Turkmenistan, Uzbekistan, Tadjikistan, Azerbaidjan, Armenia, Belarus, Bulgaria, Georgia, Egipt, Israel, India, Iran, China, Emiratele Arabe Unite, Rusia, Serbia și Africa de Sud.

Videoclipul trebuie afișat de cel puțin 100 de ori în fiecare țară. Anterior, Rossotrudnichestvo nu comandase astfel de publicitate în Israel și Bulgaria, membră a NATO.

Judecând după subiectele selectate și geografia campaniilor de informare, Kremlinul încearcă să folosească Rossotrudnichestvo pentru a-și continua politica internațională de consolidare a influenței sale în Africa, Orientul Mijlociu și țările fostului bloc sovietic.