Proiect istoric în România. Cel mai mare coșmar al șoferilor va lua sfârșit

Proiect istoric în România. Cel mai mare coșmar al șoferilor va lua sfârșit

Guvernul României a stabilit lista marilor proiecte de investiție care vor primi finanțare din cei 30 de miliarde de euro pe care România urmează să-i primească pentru redresarea economiei.

În următorii patru ani, România va avea la dispoziție un buget de 30,4 miliarde de euro, alocați de Uniunea Europeană în cadrul mecanismului intitulat NextGenerationEU. Din cei 30,4 miliarde de euro pe care statul Român va trebui să-i cheltuie în următorii patru ani, 13,7 miliarde de euro sunt granturi nerambursabile iar restul reprezintă împrumuturi la dobânzi avantajoase, atrase de Comisia Europeană pentru toate statele membre.

Banii se vor adăuga bugetului multi-anual alocat țării noastre pentru următoarea perioadă de programare și care este de aproximativ 48 de miliarde de euro.

Planul Național de Recuperare și Reziliență va fi structurat pe două părți, prima care va cuprinde reforme, iar cea de-a doua va fi detinată investițiilor. Reformele vizează consolidarea statului de drept, sustenabilitatea financiară a finanțelor publice, stabilitatea financiară a României, coeziunea socială și piața muncii.

Ne puteți urmări și pe Google News

România trebuie să transmită în această lună, noiembrie, către Comisia Europeană un Plan Național de Recuperare și Reziliență care va cuprinde lista investițiilor și care va trebui să fie aprobat, înainte de a fi implementat.

Investiții masive în infrastructură

Pe lista de investiții propuse se numără mai multe sectoare de autostrada, două magistrale de metrou în București, metroul din Cluj, spitale etc. Planul mai prevede investiții în agricultură, în sisteme de irigații, lucrări de combatere a eroziunii solului, împăduriri, rețele de alimentare cu apă, în sistemul de sănătate, educație, mediul de afaceri și în dezvoltarea producției de energie electrică, conform G4media.

Cea mai mare sumă, în jur de 21 de miliarde de euro va fi alocată investițiilor în infrastructură și eficiență energetică. Astfel, prin plan vor fi realizați 416,18 km de autostradă și drumuri expres și 546,45 km de variante ccolitoare și drumuri de legătură la rețeaua primară.

Printre tronsoanele de autostradă ce vor primi finanțare se numără Lugoj-Deva, 13,5 km, centura Nord București, 49,6 km, Ploiești – Buzău, 65 km, Buzău – Focșani, 72 km, Focșani – Bacău, 109,3 km, Bacău – Pașcani + Legătura la Piatra Neamț, 81,2 km, Pașcani – Suceava – Siret, 101,5 km și autostrada Transilvania (cu Meseș P. Sălaj.-Nușfalău) + Pachet conectivitate Cluj (Gilău – Apahida), 170,72 km.

De asemenea vor fi modernizate 234,47 km de cale ferată și vor fi achiziționate 39 de unități de material rulant. Planul mai prevede realizarea a 11,35 km de magistrală nouă pe tronsoanele M4 – Gara de Nord – Progresul, M6 Linia de metrou 1 Mai – Otopeni (NORD), precum și o linie M1 la Cluj-Napoca.