Acest privilegiu l-au avut pasagerii primului zbor non-stop de la Londra la Sydney, traversând 3 continente, o aventură cu un vin servit la masă şi un antrenor pentru a face gimnastică. Project Sunrise este numele pe care Qantas l-a ales pentru acest test.

Compania australiană, după ce a expermentat primul non-stop de la New York la Sydney, a făcut un bis plecând din capitala britanică.

Un Boeing 787-9 a decolat de pe Heathrow joi de dimineaţă la ora 6, a survolat Germania, Rusia, Polonia, Bielorusia, Kazahstan şi China, înainte de a se îndrepta spre sud deasupra Filipinelor şi Indoneziei pentru a ateriza la Sydney ieri la prânz, cu 45 de minute întârziere: distanţa parcursă, 17.800 de kilometri, pentru un total de 19 ore şi 19 minute, cu 3 minute mai mult decât pentru zborul la New York.

Cine au fost norocoşii primului zbor istoric: Să traversezi trei fuse orare nu e o plimbare

Cu toată capacitatea sa de 256 de pasageri, avionul a transportat doar circa 50 de persoane, printre care oameni de ştiinţă, cercetători, piloţi şi angajaţi ai Qantas. Să traversezi trei fuse orare nu e o plimbare, astfel s-au luat unele măsuri ca de exemplu stingerea luminilor la puţin timp după decolare pentru a simula noaptea. Şi a fost îmbarcat un fiziolog, care a condus o serie de exerciţii aerobice pasagerilor, ca stretchingul, squatul şi plimbări prin avion.

Şi pentru stomac a fost o experienţă neobişnuită

Un pasager a povestit că au fost servite sandwichuri cu biftec, supă şi vin în loc de mâncarea obişnuită cu brioşe şi cafea, mai ales că ora la bord era cea australiană. Dar experienţa a meritat fiind răsplătită ca ceva unic: „Am văzut soarele răsărind de două ori” , a povestit directorul general al Qantas, Alan Joyce, după ce a coborât din avion. Au fost înregistrate nivelurile de melatonină în timpul zborului şi după, au fost monitorizate undele cerebrale şi măsurată luciditatea mentală a piloţilor înainte şi după zbor, cu scopul de a elabora modele de repaus mai eficace.

Căpitanul aeronavei, încântat

Căpitanul Helen Trenerry, care a pilotat Boeingul, a spus că ar fi fericită să mai zboare non-stop de la Sydney la Londra şi New York, dar a menţionat că regulamentele limitează acest tip de călătorii la una pe lună fiindcă sunt „foarte, foarte lungi şi obositoare pe termen lung”. În orice caz, a explicat, toate datele adunate în zbor vor permite stabilirea dacă echipajul, în acest caz compus din căpitan, un prim-ofiţer şi doi ofiţeri secunzi, sunt suficienţi.

Tot materialul adunat va fi analizat de Qantas cu obiectivul de a cere autorităţilor australiene permisiunea de a introduce curse de la Sydney la Londra şi New York începând cu 2022. Primul test pe ruta SUA-Australia a fost pe 20 octombrie, Compania prevede efectuarea unui al treilea şi ultimul experiment de acest tip, titrează Leggo.