În Germania – cea mai mare piață auto din Europa – înmatriculările de mașini noi în prima jumătate a anului 2020 au scăzut cu 35% față de aceeași perioadă a anului 2019, iar în perioada maximă a restricțiilor (aprilie), vânzările au scăzut cu un nivel istoric de 61%.

Vânzările din 2020 în alte cele mai mari piețe auto din Europa în prima jumătate a anului 2020 au mers și mai rău: Spania (-51%), Marea Britanie (-49%), Italia (-46%) și Franța (39%).

În schimb, un segment al pieței auto continuă să crească: vânzările de vehicule electrice (EV). Atât mașini electrice cu baterii complete (BEV), cât și vehiculele electrice plug-in-hybrid (PHEV) au influențat tendințele. În Germania, vânzările de vehicule electrice, din ianuarie până în iunie, au crescut de la 47.584 în 2019 la 93.848 în 2020, susținute de o creștere PHEV deosebit de puternică.

Tendințe similare sunt evidente în Europa, cu Franța, de exemplu, înregistrând o schimbare și mai mare către EV în 2020.

Factorii economici pot juca un rol în această creștere a trecerii la vehiculele electrice. În primul rând, varietatea de EV-uri disponibile a crescut, chiar și în ultimele șase luni. Și fiecare nou model apare din ce în ce mai aliniat la nevoile de conducere ale familiei (gama, încărcarea și dimensiunea).

În al doilea rând, este posibil ca segmentul de cumpărători ai EV, cu bani mai mulți, să fi fost mai puțin afectați de criză. Dovada vine din Germania, unde scăderea vânzărilor mărcilor de lux nu a fost atât de semnificativă.

În ceea ce privește prețurile EV, în timp ce multe măsuri economice pentru a depășic criza COVID-19 au inclus mai multe subvenții pentru EV-uri (Germania și Franța), aceste modificări au venit prea târziu în cursul anului (iunie) pentru a explica tendințele de mai sus.