Pasul făcut de CNAIR pentru construcţia tronsoanelor 1 şi 4 ale sectorului de autostradă Buzău-Focşani

Pasul făcut de CNAIR pentru construcţia tronsoanelor 1 şi 4 ale sectorului de autostradă Buzău-FocşaniSursa: CNAIR

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis că a început procedurile pentru semnarea contractelor necesare construcţiei tronsoanelor 1 şi 4 ale sectorului de autostradă Buzău-Focşani. Durata de execuţie a contractelor este de 20 de luni

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunţă că a început procedurile pentru semnarea contractelor necesare construcţiei tronsoanelor 1 şi 4 ale sectorului de autostradă Buzău-Focşani.

„Construcţia a încă 15,54 de km din Autostrada Moldova (A7), finanţată prin PNRR, poate începe în scurt timp”, a anunţat Cristian Pistol, directorul CNAIR.

Potrivit reprezentanţirlor, Companiei, luni, după expirarea termenului legal de introducere a contestaţiilor - perioadă în care nu au fost înregistrate contestații cu privire la rezultatul procedurii de atribuire, atât pentru Tronsonul 1 (km 0+000 – km 4+600) Buzău - Vadu Paşii, cât şi pentru Tronsonul 4 (km 71+500 – km 82+440) Mândreşti Munteni - Focşani Nord din autostrada Buzău-Focşani, CNAIR a solicitat ofertantului desemnat câştigător documentele necesare în vederea încheierii celor două contracte de execuţie a lucrărilor.

Cine este câștigătorul celor două loturi

Ofertantul desemnat câştigător pentru ambele loturi este Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL. Pentru Tronsonul 1, preţul este de 689.285.996,26 Lei, fără T.V.A, iar pentru Tronsonul 4 preţul este de 763.720.833,05 Lei, fără T.V.A.

Autostrada Moldovei

Autostrada Moldovei - hartă. Sursa: CNAIR

Durata de execuţie a contractelor este de 20 de luni, iar perioada de garanţie a lucrărilor este de 10 ani.

Potrivit sursei citate, Autostrada Buzău – Focşani face parte din Coridorul 3 – Bucureşti – Regiunea NE (Moldova) (OR3) şi reprezintă o prioritate absolută la nivel naţional, iar conform analizei din Modelul Naţional de Transport, dezvoltarea infrastructurii rutiere prin construcţia unei autostrăzi în lungul acestui coridor va conduce la creşterea traficului rutier prin generarea de noi călătorii şi atragerea de noi investiţii în ariile urbane. Coridorul facilitează accesul în zona turistică Neamţ sau nordul Moldovei. Coridorul se desfăşoară la contactul dintre Subcarpaţii Curburii şi Câmpia Română între Ploieşti şi Mărăşeşti, Culoarul Siretului între Mărăşeşti şi Paşcani, Podişul Sucevei între Paşcani şi Siret, potrivit News.

Autostrada Moldova este un proiect extrem de așteptat de șoferii români. Ei vor scăpa de drumul de pe DN 2/ E85, unde se produc, anual, sute de accidente. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțase pe 13 iulie că Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru construcția autostrăzii (sector al A7).

Ne puteți urmări și pe Google News