Venit de la grupul Renault la Dacia în 2001, Gerard Detourbet este considerat părintele gamei de autoturisme low-cost ale Renault, cu modelele Logan, Sandero, Duster sau Kwid.

Deţinător al unui doctorat în matematici, Gerard Detourbet şi-a început cariera la Renault în 1971, la vârsta de 25 de ani, relatează postul francez de televiziune BFM TV.

Din 2001, la filiala din România

După ce a ocupat diferite posturi de conducere, el s-a alăturat în 2001 filialei din România, Dacia, ca director de dezvoltare industrială şi proiectare.

La Dacia fiind a supervizat dezvoltarea unei game de vehicule la preţ mic, de sub 10.000 de euro, un concept revoluţionar, imaginat de preşedintele director-general de atunci, Louis Schweitzer, în care doar puţini au crezut la început, dar care a avut un mare succes.

„Cu multă emoţie, grupul Renault a aflat despre moartea lui Gerard Detourbet”, a declarat directoarea generală a Renault, Clotilde Delbos, într-un mesaj postat pe reţeaua de socializare destinată profesioniştilor, LinkedIn.

Peste 50 de ani de carieră la Renault

„Cu peste 50 de ani de carieră la activ în cadrul grupului Renault, el a fost un actor-cheie al multora dintre proiectele companiei. Vizionar, el era la originea conceptului vehiculului la preţ abordabil”, a reamintit aceasta, adresând, totodată, familiei şi cunoscuţilor acestuia „sincere condoleanţe” din partea tuturor colaboratorilor.

Gama „Global Acces” are succes în Vest

BFM TV reaminteşte că gama denumită „Global Access” a avut un succes important şi în Europa Occidentală, unde vehiculele sunt comercializate sub marca Dacia şi figurează printre cele cel mai bine vândute de pe piaţă.

Vehiculele low-cost, care formează o familie completă de modele (Dacia, Sandero, Duster, apoi Kwid, lansată în India în 2015) reprezintă deja 35% din vânzările mondiale ale grupului Renault. Ele au devenit un stâlp al rentabilităţii şi internaţionalizării companiei.